kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

اخبار کوتاه اجتماعی



الزام تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازماندگان نوادگان اناث با پدر بزرگ مشمول قانون کار
میزان- هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه، الزام تامین اجتماعی به برقراری مستمری برای بازماندگان نوادگان اناث با پدربزرگ مشمول قانون کار را صادر و اعلام کرد.
اهداکنندگان خون در تهران در ساعات محدودیت شبانه جریمه نمی‌شوند
ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در ماه مبارک رمضان تقاضا و استقبال برای اهدای خون بیشتر بعد از افطار انجام می‌شود و ازسویی هم در ساعات بعد از افطار منع تردد شبانه در حال اجرا است، باهماهنگی انجام شده اهدا کنندگان خون می‌توانند با اطمینان خاطر خون اهدا کنند و جریمه هم نمی‌شوند. اهداکنندگان خون می‌توانند برای جلوگیری از اتلاف وقت با اخذ نوبت اینترنتی از طریق پرتال www.ibto.ir با اهدای خون به یاری بیماران بشتابند.
قدردانی‌کلانتری از رئیسی
برای رسیدگی به پرونده محیط‌بانان شهید زنجانی
رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست، در پیامی از تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس‌قوه قضائیه درباره پیگیری کیفر قاتلان محیط‌بانان شهید زنجانی قدردانی کرد.
کمبود معلم از سال ۱۴۰۳ کمتر می‌شود
تسنیم- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود معلم از سال ۱۴۰۳ کاهش می‌یابد،گفت: از این به بعد استخدام معلم فقط براساس استانداردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.
برخورد پلیس فتا
با انتشار دهندگان کلیپ‌های جنجالی
 ایرنا- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و برخورد با تولید‌کنندگان و انتشار دهندگان کلیپ‌هایی با عنوان «دوربین مخفی جنجالی در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام» که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام می‌کنند، در کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد.
دولت برای تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی
 بیشتر تلاش کند
ایسنا- رئیس‌شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با توجه به شرایط واکسیناسیون‌،کرونا تا یک سال آینده هم وجود خواهد داشت، تاکید کرد: لازم است که دولت با توجه به این شرایط نسبت به قولی که برای تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند.