kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

خواندنی از ورزش ایران



*پس از مثبت شدن تست کرونای امیرحسین زارع ملی‌پوش وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد ایران، امین طاهری جایگزین وی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان شد. با نظر کادر فنی و با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده، امین طاهری دیگر ملی‌پوش سنگین وزن ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که طی روزهای 28 و 29 فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.طاهری چند روز قبل در جام دانکلوف بلغارستان به مدال طلا رسید و حالا باید بلافاصله در قهرمانی آسیا به میدان رود.
*در مرحله اول طرح واکسیناسیون که شامل ورزشکاران المپیکی و قهرمانانی است که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند، ملی‌پوشان کاراته به همراه کادر فنی در بخش بانوان و آقایان واکسینه شدند.
*محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری درباره تعیین تکلیف اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده جهت انتخاب رکابزن المپیکی ایران گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقه انتخابی در رامسر لغو شد. از این رو اردویی را هفته آینده در شمال ایران برگزار می‌کنیم و ۱۰ نفر نیز به این اردو دعوت می‌شوند.او ادامه داد: ما این ۱۰ نفر را بر اساس عملکرد رکابزنان در مسابقات لیگ سال ۹۹ و مسابقه جایزه بزرگ سرخه‌حصار انتخاب کردیم. در این اردو حدود ۸ روز تمرین می‌کنیم و سپس دو مرحله انتخابی می‌گذاریم و در نهایت سه تا چهار برای حضور در مسابقات برون مرزی انتخاب می‌شوند. از بین این نفرات نیز بر اساس عملکردی که در مسابقات خارجی دارند، در نهایت تنها رکابزن اعزامی به المپیک توکیو انتخاب می‌شود.
*مسابقات کسب سهمیه المپیک در آب‌های آرام از چند روز دیگر به میزبانی تایلند آغاز خواهد شد که کاروان ورزشی ایران برای حضور در این رقابت‌ها یکشنبه ۲۹ فروردین عازم تایلند خواهد شد.علی آقا میرزایی در کایاک یکنفره ١٠٠٠ متر، عادل مجللی در کانوی یکنفره ١٠٠٠ متر، پریسا محمدزاده و آتنا رئوفی در کانوی ۲ نفره ۵۰۰ متر و هدیه کاظمی در کایاک ۵٠٠ و ٢٠٠ متر مسافران تایلند خواهند بود.محمدنبی رضایی در کانوی یکنفره ١٠٠٠ متر به کاپ ٢ و انتخابی نهایی المپیک در برانوئال روسیه اعزام می‌شود.