kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

نماز جماعت در صحن‌های پیرامونی حرم امام رضا(ع) اقامه می‌شود

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: با شیوع گسترده کرونا در مشهد نماز جماعت در صحن‌های مرکزی حرم مطهر رضوی اقامه نمی‌شود و در صحن‌های پیرامونی نیز روی هر فرش ۶ متری فقط چهار نفر امکان استقرار برای اقامه نماز را دارند.



به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی امین بهنام افزود: در صحن‌های مرکزی حرم امام رضا(ع) فرش‌ها به صورت شطرنجی و در صحن‌های پیرامونی فرش‌ها با رعایت فاصله ۴۰ سانتی‌متر از هر طرف پهن می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی چند روز اخیر شهر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است از عموم ارادتمندان امام هشتم(ع) تقاضا داریم سفرهای زیارتی خود را به بعد از اتمام این وضعیت موکول کنند تا بتوانند با آرامش خاطر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شوند با این حال برای حفظ سلامت زائرانی که تصمیم دارند در ماه مبارک رمضان به زیارت مشرف شوند پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی تشدید شده است.
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: در روزهای اخیر تعداد خادمان سلامت حرم مطهر رضوی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است همچنین تمامی فضاهای مورد استفاده زائران روزانه در سه مرحله توسط نیروهای واحد بهداشت اداره خدمات عمومی این معاونت ضدعفونی می‌شود.
 بهنام ادامه داد: به دلیل قرمز بودن وضعیت شهر مشهد، فعالیت چایخانه‌های حضرت در حرم مطهر نیز متوقف شده است همچنین با توجه به دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهمانسرای حضرت رضا(ع) نیز فقط به صورت بیرون‌بر به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر تأکید ما بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و به معدود زائرانی که این دستورها را رعایت نکنند تذکر جدی داده خواهد شد.