kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
نماینده مجلس:

دولت باید پاسخگوی گرانی‌‌ها باشد

دبیر هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی‌ها بخشی از جنگ اقتصادی که باهدف دلسرد کردن ملت ایران، زیر سؤال بردن دستاوردها و تأثیرگذاری بر دو انتخابات مهم پیش‌رو در حال اجراست.




حسینعلی حاجی دلیگانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: جبهه رسانه‌ای دشمن از وضعیت افسارگسیخته گرانی کالاها این‌گونه بهره‌برداری می‌کند که وضعیت پیش‌آمده تحت تأثیر تحریم‌های آمریکاست و ملت ایران اگر می‌خواهد گشایش اقتصادی داشته باشد باید به درخواست‌های دولت بایدن تن دهد.
وی افزود: سوی دیگر این هجمه رسانه‌ای القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که در موضوع تأمین سفره مردم ناتوان است.
حاجی‌دلیگانی توضیح داد که واضح است که گرانی‌ها در قیمت‌های مرغ و تخم‌مرغ به‌عنوان نماد گرانی‌ها خود را نشان داده و به علت ناکارآمدی نظام توزیع در بازار است.
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار اضافه کرد: در نظام بیمار توزیع کالا، شاهد کم‌کاری، ‌اشتباهات عمدی و غیرعمدی بخش‌هایی از بدنه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت هستیم، علاوه‌بر این، شرایط به‌گونه‌ای است که دست دلال‌ها و واسطه در بینابین زنجیره تولید تا مصرف کامل باز است و عده‌ای هر طوری که بخواهند قیمت‌ها را به نفع منفعت و جیب خود بالا می‌برند و کاری هم ندارند که دودش در چشمان ملت ایران می‌رود.
وی تأکید کرد: نمایندگان مردم در هفته اول کار مجلس در سال جدید بار دیگر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت را به خانه ملت فرامی‌خوانند و از آنها توضیح خواهند خواست که برای مقابله با گرانی‌ها چه‌کارهایی کردند و چه اقداماتی باید انجام می‌دادند اما نکردند.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت در هرحال پاسخگوی شرایط پیش‌آمده باید باشد درحالی‌که نهاده‌های کشاورزی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده است مرغ تولیدی داخل را بسیار بیشتر از قیمت‌های مصوب با قیمت‌های ۳۰ هزار تومانی و بیشتر به دست مردم می‌رساند.
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای افزود: مردم، خواهان اقدامات عملی و موثر دولت در مهار قیمت‌های کالای مواد غذایی به‌خصوص در حوزه مرغ و تخم‌مرغ هستند و از گفتاردرمانی‌ها راضی نمی‌شوند.