kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
یک سازمان حقوق بشری فاش کرد

ژنرال السیسی از زمان رسیدن به قدرت در مصر 18 زندان جدید ساخته است

یک سازمان حقوقی نسبت به گسترش «چشم گیر» تعداد زندان‌ها در مصر از زمان وقوع انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ هشدار داده و اعلام کرده که فقط در دوره السیسی 18 زندان جدید ساخته شده است.



«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر از زمان کودتا علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور وقت مصر در سال 2011به سرکوب مخالفان پرداخته و شمار زیادی از اخوانی‌ها را به زندان‌انداخته است. در واقع شمار زندان‌ها و زندانی‌ها در مصر در دوره السیسی گسترش چشمگیری داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر اعلام کرد تعداد زندان‌ها در مصر در حال حاضر ۷۸ زندان است که حدود نیمی از این زندان‌ها (۳۵) بعد از سال ۲۰۱۱ ساخته شدند. این سازمان اعلام کرد که این زندان‌ها به کثرت نقض‌ها و خشونت‌ها در آنها و دشواری اوضاع زندانیان معروفند. این شبکه تاکید کرد که نیمی از زندان‌های جدید(حدود 18 زندان) در دوره
عبدالفتاح السیسی ساخته شده است.
در این گزارش به نمونه‌هایی از رنج‌های زندانیان از جمله ازدحام و بدرفتاری و محرومیت از ساده‌ترین حقوق اشاره شده است. با نبود شفافیت از سوی مسئولان مصری درمورد تعداد بازداشت شدگان؛ برآوردها حکایت از این دارد که زندان‌های مصر آکنده از حدود ۱۲۰ هزار زندانی است.
جمال عید، مدیر شبکه عربی درخصوص این گزارش اعلام کرد:
«در حالی که وزارت کشور از طریق مدیریت زندان‌ها برای افراد متهم به وابستگی به نظام سابق یا متهمان در پرونده‌های مالی و فساد، وسایل خدماتی و رفاهی را تامین می‌کند اما زندانیان سیاسی مخالف یا منتقدان و افراد منتسب به انقلاب 2011 مجازات و سرکوب و از حقوق تضمین شده توسط قانون محروم می‌شوند».