۲ هزار و ۴۹۸ اثر رسانهای به جشنواره امام رضا(ع) ارسال شد
دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) گفت: ۲ هزار و ۴۹۸ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که آیین معرفی آثار برتر نیز در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی، اواخر اردیبهشت برگزار میشود.
محسن هوشمند دیروز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۸ اثر در بخش خبر، ۱۸۴ اثر در بخش گزارش، ۴۵ اثر با موضوع سرمقاله و یادداشت، ۱۱۰ اثر با محور مصاحبه، ۴۳ اثر با موضوع گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی، ۹۹ اثر در بخش عکس خبری و ۹۳ اثر در بخش اینفوگرافی بوده است. وی ادامه داد: در بخش رسانههای مجازی نیز ۱۳۳ اثر در بخش پادکست، ۳۱۲ اثر با موضوع شبکههای اجتماعی، ۲۶۲ اثر در زمینه موشن گرافی و ۱۶ اثر در بخش طرح بازی و نرمافزار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اظهار داشت: در حوزه رسانههای صوتی و تصویری هم ۴۷۷ اثر در بخش برنامه تلویزیونی، ۲۱۹ اثر در بخش برنامه رادیویی، ۳۸ طرح برنامه تلویزیونی و رادیویی، ۱۱۴ اثر در زمینه مستند تلویزیونی و ۲۱۵ اثر در بخش نماهنگ تلویزیونی از سوی هنرمندان فعال در حوزه فرهنگ رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
هوشمند افزود: این جشنواره در بخش رسانههای خبری و تحلیلی، مجازی و صوتی و تصویری است. خبر، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، عکس و گزارش خبری و اینفوگرافی در بخش رسانههای خبری و تحلیلی، پادکست، طرح بازی و نرمافزار و موشن گرافی در بخش رسانه مجازی و برنامه تلویزیونی، رادیویی، مستند و نماهنگ تلویزیونی از جمله قالبهای رسانههای صوتی و تصویری هستند. وی با بیان اینکه «تبیین سیره رضوی، زائر و زیارت، وقف و نذر و خدمت» محورهای موضوعی این جشنواره است، ادامه داد: گسترش و ترویج آموزههای فرهنگ رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در سیره وجودی امام هشتم(ع)، حمایت و تکریم از آثار فاخر و ارتقای کمی و کیفی آثار از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.