kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
بدون مصوبه قانونی

برخی بانک‌ها هزینه سرویس پیامکی را 2 برابر کردند

برخی بانک‌ها بدون مصوبه قانونی هزینه سرویس پیامکی خود را 100درصد گران کردند.


 

بانک شهر و تعداد دیگری از بانک‌های خصوصی هزینه سرویس پیامکی خود را از 15 هزار تومان به 30 هزار تومان گران کرده‌اند.
 این افزایش 100درصدی درحالی است که سال گذشته وقتی هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها از 10-12 هزار به 15 هزار تومان افزایش یافت واکنش‌های متعددی را برانگیخت.
 به هرحال امسال این بانک‌ها با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که مبلغ 30 هزار تومان از حساب شما به عنوان آبونمان یکساله سرویس پیامک کسر شده است. این موضوع البته بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است!
ظاهراً پیامک اول برای اعلام رضایت مشتریان،‌ در تعطیلات نوروز ارسال شده ولی احتمالاً‌ به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی به دست مشتریان نرسیده است. برخی از مشتریان بانکی نیز این پیامک را از تعدادی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند: «در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است».
پیش از این بانک‌ها علت افزایش هزینه سرویس پیامکی را افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات اعلام کرده بودند و احتمالا امسال هم به همین بهانه هزینه پیامک را دو برابر کرده‌اند.
در همین حال محمدرضا جمشیدی؛ دبیرکانون بانک‌های خصوصی درباره اقدام برخی بانک‌ها برای افزایش هزینه سرویس پیامکی به 30 هزار تومان، اظهار داشت: هنوز جلسه بانک‌های خصوصی برای تصمیم‌گیری درباره افزایش هزینه سرویس پیامکی برگزار نشده و قرار بود این جلسه روز شنبه برگزار شود که به دلیل کرونا لغو شد. میزان افزایش هزینه سرویس پیامکی بانک ها در سال جاری هنوز مشخص نیست و باید درباره این موضوع در جلسه با تمام بانک‌ها تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های مخابراتی از سال 98 به بعد، افزود: نرخ برخی از این خدمات تا 346 درصد افزایش یافته، این درحالی است که نامه‌نگاری‌های متعدد با وزیر ارتباطات و ... نتیجه نداد و کسی پاسخگو نبود.