kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی:

قیمت گوشت گوسفندی در ماه رمضان زیاد نمی‌شود

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان اتفاق خاصی در بازار گوشت گوسفندی رخ نمی‌دهد، اضافه کرد: عرضه دام به وفور انجام می‌شود.



علی‌اصغر ملکی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه هم‌اکنون نمی‌توان قیمتی را برای گوشت اعلام کرد، افزود: در حال حاضر بازار در نوسان است و با توجه به اینکه تازه شروع به کار کرده، قیمت‌ها تثبیت نشده است.
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان اتفاق خاصی در بازار گوشت گوسفندی رخ نمی‌دهد، اضافه کرد: عرضه دام به وفور انجام می‌شود و زیاد است ضمن اینکه توزیع گسترده مرغ، بسیار در بازار گوشت تأثیرگذار است و باعث می‌شود قیمت این کالا نیز کاهش یابد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: بر اساس تجربیات سال‌های اخیر، مردم در سه روز اول ماه مبارک رمضان خریدهای خود را انجام می‌دهند و بعد از آن شاهد رکود در بازار هستیم. طی هفت روز اخیر نیز قیمت گوشت گوسفندی بین شش تا هفت هزار تومان کاهش یافته است.
همچنین فضل خرم؛ مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید گوشت خبر داد و گفت: بنابر آمار رسمی ۹۵۰ هزار تا یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۸۶۰ هزار تن از این میزان در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود. وی با اشاره به اینکه عشایر ۲۰۵ تا ۲۱۰ هزار تن تولید گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند، افزود: سال گذشته به واسطه افزایش تولید، میزان واردات کاهش چشمگیری داشت به طوری که بنابر آمار شبکه تعاونی‌ها تولید گوشت عشایر به ۲۵۳ هزار تن رسیده است. مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک ادامه داد: افزایش تولید گوشت قرمز و کاهش واردات نشان می‌دهد که نیاز جامعه ما توسط تولیدکنندگان داخل تامین می‌شود که با این وجود نیازی به واردات نداریم.
خرم با بیان اینکه خوداتکایی تولید گوشت نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌هاست، گفت: با افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر باید تولید قراردادی منعقد شود تا برنامه‌ریزی منسجمی از تخصیص و تامین ارز تا عرضه نهایی کالا در بازار صورت گیرد و شرایط به گونه‌ای نباشد که در یک مقطع دام‌های تولیدی در بازار عرضه شود که تولید‌کننده متحمل زیان شود.
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با معاونت امور دام و پشتیبانی امور داشتیم، این موضوع را تایید کردند، اما در برخی مواقع مشکلات قانونی دریافت مجوز کشاورزی، قراردادی موجب شده تا ۱۰۰ درصد برنامه‌ها محقق نشود یا با قوت کمتری استمرار یابد.