kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

پاسخگویی 24 ساعته مشاوران سامانه ۴۰۳۰ در موج چهارم کرونا

مدیر سامانه ۴۰۳۰ گفت: این سامانه همچنان در موج چهارم کرونا با مشاوره‌هایی کمتر از یک دقیقه معطلی در خدمت هموطنان است.


سید محمد پورحسینی در گفت‌وگو خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: سامانه ۴۰۳۰ با هدف کاهش نگرانی مردم و کم کردن بار مراجعات به بیمارستان‌ها به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)و با همکاری وزارت بهداشت همه روزه حتی روز‌های تعطیل به صورت ۲۴ ساعته و رایگان در خدمت هموطنان است.
پورحسینی با بیان اینکه مشاوران مرکز از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران انتخاب شده‌اند، گفت: روزانه حدود ۳۰ مشاور به صورت حضوری و تعداد ۱۶۰ مشاور نیز از منازل یا محل کارشان پاسخگوی تماس‌های هموطنان هستند ضمن اینکه مشاوره‌های بارداران توسط مشاوران ویژه وزارت بهداشت انجام می‌شود.
وی افزود: میانگین معطلی هموطنان کمتر از یک دقیقه حتی در ایام اوج (پیک) بیماری است چراکه با شروع هر پیک در صورت لزوم با کمک گرفتن از گروه‌های جهادی به تعداد مشاوران می‌افزاییم تا هموطنان در اسرع وقت مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
مدیر سامانه تلفنی ۴۰۳۰ با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای این مرکز در 6 بخش کرونا، روانشناسی، تغذیه، سالمندان، بارداران و سرطان ادامه داد: بخش سرطان به عنوان بیماری خاصی که زمان در درمان آن بسیار حائز اهمیت است را به تازگی به بخش‌های این مرکز اضافه کردیم تا هموطنانی که خود را مشکوک به سرطان می‌بینند، اما به دلیل شرایط کرونایی نگران مراجعه به مراکز درمانی هستند ابتدا با دریافت مشاوره تلفنی و بررسی علائمشان با اطمینان خاطر در خانه بمانند یا در صورت لزوم حتما به مراکز تشخیصی و درمان مراجعه کنند.
پورحسینی با اشاره به ۱۰۰ هزار تماس روزانه به سامانه ۴۰۳۰ افزود: تا کنون ۳۴۰ میلیون تماس با سامانه ۴۰۳۰ به ثبت رسیده و بررسی این تماس‌ها نشان از رضایتمندی هموطنان دارد و طبق آمار‌ها این سامانه توانسته از بار مراجعات بیمارستانی کم کند.
وی اظهارداشت: علاوه‌بر مشاوره‌های رایگان؛ ۴۰۳۰ با طرح غربالگری مردم و تشکیل پرونده‌های سلامت به وزارت بهداشت در بررسی سلامت افراد یاری رساند و ثبت‌نام داوطلبان مرحله آزمایشی دریافت واکسن کوو ایران برکت نیز از طریق این سامانه انجام شد.همچنین با راهنمایی‌های ما برخی از مردم به مراکز ۱۶ ساعته معرفی می‌شوند و آدرس می‌دهیم و راهنمایی می‌کنیم تا اگر لازم بود به بیمارستان ارجاع شوند این کار خوبی است مخصوصا در تهران کد دستوری در سامانه گذاشتیم خود به خود در واقع منطقه شهرداری که وارد کنند راهنمایی خواهند شد که مردم در واقع بدانند کجا مراکز خدمات‌دهی ویژه کرونا است این خدمت را هم اضافه کردیم.