kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

پرونده هفت هزار شهید دانش‌آموز کشور در یزد ساماندهی شد



مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی کشور گفت: تاکنون با همکاری ۲۸ هزار دانش‌آموز، سرگذشت هفت هزار دانش‌آموز شهید، پژوهش، ساماندهی و منتشر شده است.
حسین میرشریف با بیان اینکه دبیرخانه این طرح ملی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد قرار دارد ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ سرگذشت پژوهی مربوط به شهدای دانش‌آموز این استان است.
وی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۰ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید آغاز شده و با همکاری دانش‌آموزان مومن و انقلابی و اعضای انجمن‌های اسلامی در سطح کشور ادامه دارد بیان کرد: برگزاری مراسم همکلاسی آسمانی و بزرگداشت خاطره شهدا جزو اهم برنامه‌هاست.
این مسئول با بیان اینکه طرح ملی همکلاسی آسمانی که تاکنون با استقبال خوب دانش‌آموزان و همراهی سایر نهادها و علاقه‌مندان همراه بوده یادآور شد: این طرح با ۲ نگاه سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز و برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت ملی، استانی و مدرسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
میرشریف درخصوص نحوه اجرای طرح بیان کرد: در جریان طرح از هر مدرسه چهار دانش‌آموز به صورت داوطلبانه با انتخاب یک شهید دانش‌آموز نسبت به تهیه زندگی‌نامه، تکمیل شناسنامه فرهنگی شهید، گردآوری خاطرات خانواده، همرزمان و همکلاسی‌های دانش‌آموز شهید و وصیت‌نامه و دلنوشته اقدام می‌کنند.
وی گفت :طرح دیگری با عنوان لشکر فرشتگان برای دانش‌آموزان دختر تعریف شده که امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن در کشور هستیم.
میرشریف تصریح کرد: در این طرح دختران دانش‌آموز در سطح کشور و این استان به سرگذشت ‌پژوهی در مورد شهدای دانش‌آموز دختر و حتی زنان انقلابی و همچنین مادران، همسران و خواهران شهدا می‌پردازند و از آنها الگوبرداری می‌کنند.