kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل:

بنیاد مستضعفان در مناطق محروم اردبیل مدرسه می‌سازد




مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد مستضعفان در توسعه فضاهای آموزشی استان اردبیل مشارکت فعال دارد.
دولت لطفی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و علوی در شهرستان‌های محروم به ویژه گرمی به تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی کمک کرده و همچنان در نوسازی، تجهیز و بازسازی واحدهای آموزشی فرسوده و قدیمی در مناطق محروم فعال است.
وی تصریح کرد: در ۱۰ روستای شهرستان گرمی به همت بنیاد مستضعفان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخت و راه‌اندازی ۲۸ کلاس درس در حال انجام است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در شهرستان‌های گرمی و انگوت با مشارکت بنیاد مستضعفان این پروژه‌ها در حال انجام و حتی تکمیل است که ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به انجام رسیده که نیمی از این اعتبارات از طریق نوسازی و تجهیز مدارس و نیم دیگر نیز از طریق کمک‌های بنیاد مستضعفان به انجام می‌رسد.
لطفی افزود: تا شروع سال تحصیلی جدید شش مدرسه در شمال استان اردبیل آماده تحویل خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: در استان اردبیل ۱۹۵ واحد آموزشی نیمه‌تمام در اولویت تکمیل قرار دارد که امسال با تأمین اعتبار ملی و استانی تلاش خواهیم کرد تا این فضاها و بسترهای آموزشی را برای استفاده دانش‌آموزان به بهره‌برداری برسانیم.
لطفی اضافه کرد: امسال سعی داریم تا از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز که هم‌اکنون ساخت ۴۸ پروژه را در دست اجرا دارند، استفاده کنیم که پیش‌بینی می‌شود نیمی از این واحدها تا شروع سال تحصیلی آینده آماده تکمیل و راه‌اندازی شوند.