kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

چهل و هشتمین زندانی سیاسی در زندان‌های آل خلیفه به شهادت رسید

به دنبال شهادت «عباس حسن مال الله» در یکی از زندان‌های بحرین، تعداد زندانیان سیاسی کشته شده به دست رژیم آل خلیفه طی 10 سال اخیر، به 48 تن رسید.



مرکز حقوق بشر بحرین به دنبال شهادت «عباس حسن مال الله»، ۵۰ ساله، در ساختمان زندان مرکزی «جو» بیانیه‌ای صادر کرد و در آن یادآور شد که مال الله چهل و هشتمین زندانی سیاسی است که از سال ۲۰۱۱ در زندانهای بحرین جان سپرده است. مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: «با ابراز غم و‌اندوه، خبر فوت عباس حسن مال الله در ساختمان زندان مرکزی جو بر اثر سکته قلبی صبح روز سه شنبه... دریافت گردید.»
به گزارش شفقنا، این مرکز در بیانیه خود، آزادی زندانیان سیاسی-حقوقی بحرین از سال ۲۰۱۱، آغاز تحقیقات بی‌طرفانه و مستقل درباره فوت عباس مال الله‌، مجازات کسانی که در مرگ وی دست داشته‌اند و همچنین، تأمین مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز برای زندانیان را خواستار شد.
دیروز همچنین، صد‌ها بحرینی در مناطق این کشور با برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند. طی هفته اخیر صد‌ها بحرینی به درخواست شیخ عیسی قاسم، در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها، به خیابان‌ها آمدند و از رفتار رژیم با زندانیان، به خصوص در پی شیوع کرونا، انتقاد کردند.
گفتنی است، بحرین کمتر از دو میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر آنها شیعه هستند. خیزش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه، ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ آغاز شده است و علیرغم سرکوب آن، همچنان ادامه دارد.