kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

ایجاد 15 هزار شغل جدید «برکت» برای کولبران در سال جاری




مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت امسال 15 هزار شغل جدید را برای کولبران راه‌اندازی می‌کند.
امیرحسین مدنی ، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته ورودی جدی به حوزه اشتغال‌زایی برای کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی خواهیم داشت و 14 شهرستان این سه استان زیر پوشش فعالیت‌های بنیاد قرار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امسال راه‌اندازی پنج هزار طرح در دستور کار است که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌وکار و تامین اشتغال پایدار برای 15 هزار نفر خواهد شد.
مدنی با اشاره به اشتغال‌زایی برای کولبران 14 شهرستان در سال جدید اظهار داشت: کولبران شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در استان کرمانشاه؛ سردشت، پیرانشهر و اشنویه در آذربایجان غربی و مریوان، سروآباد، بانه، کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز در کردستان تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت در سال 1400 قرار دارند.
مدنی اذعان کرد: پنج هزار و 500 میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ایجاد پنج هزار طرح اشتغال‌زایی برای کولبران سه استان مرزی است. وی خاطرنشان کرد: آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، نوشت‌افزار، محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی رسته‌های شغلی اولویت‌دار برای کولبران در سال 1400 هستند.
مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اینکه زنان کولبر برای 15 هزار شغل جدیدی که در سال 1400 تدارک دیده شده، در اولویت قرار خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بنیاد از سال گذشته درصدد شناسایی زنان کولبر برآمده و تا به امروز 110 طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را برای این زنان راه‌اندازی کرده است.
مدنی افزود: سال گذشته 110 زن کولبر در روستاهای هفت شهرستان سروآباد، بانه و کامیاران در استان کردستان و پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر استان کرمانشاه شناسایی شدند و تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار گرفتند.
به گفته وی، 110 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای این زنان ایجاد 330 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.