kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

فرافکنی نکنید! مقصر کسی است که گفت از پیک کرونا عبور کردیم(خبر ویژه)

یک روزنامه حامی دولت از مقامات دولتی به ویژه رئیس‌جمهور خواست کوتاهی خود در برداشتن محدودیت‌های سفر و شیوع دوباره کرونا را مشمول فرافکنی نکنند.



روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله خود نوشت: دیروز اظهارنظرهای مقام‌های دولتی مرتبط با کرونا را که مرور می‌کردم به یک نتیجه‌گیری رسیدم: اینکه امروز درگیر چهارمین موج ویروس منحوس شده‌ایم تقصیر مردم است نه مسئولان!
برخی مقام‌ها با ایما و ‌اشاره و برخی مقام‌ها صریحاً جامعه را مقصر این وضعیت می‌دانند. عده‌ای از آنها خیلی هم طلبکارانه سخن می‌گویند و نهیب می‌زنند که گفته بودیم سفر نروید و گفته بودیم پروتکل‌ها را رعایت کنید.
بهرحال پیش از شروع سال جدید و دقیقا در همان ایامی که رئیس‌جمهور مدعی بود دیگر پیک کرونا نداریم و وزیر بهداشت با «قسم» تلاش داشت مردم را در تعطیلات در خانه نگه دارد مشخص و محرز بود که یک سوء مدیریت شکل گرفته است. آن روزها بسیاری از رسانه‌ها و ناظران تاکید داشتند شیوع ویروس جهش یافته بسیار جدی است و تجربه نشان داده این ویروس، به فرد درگیر شده ۳ روز بیشتر مهلت نمی‌دهد و این سوءمدیریت‌ها نتیجه‌اش یک کشتار جمعی است. حالا آمارها کم کم در حال اثبات همان هشدارهاست. آمار مرگ و میر سه رقمی شده و بیمارستان‌ها دیگر تخت خالی ندارند.