kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

خواندنی از ورزش ایران



*علیرضا امامی‌فر، مدافع چپ سابق پرسپولیس و تیم ملی که سابقه سرمربیگری تیم‌های پارسه و سپیدرود رشت را در کارنامه دارد و بعد از همکاری نیمه تمام با علی کریمی در سپیدرود رشت، مدتی از فوتبال دور بود دیروز در بازگشت دوباره به فوتبال از سوی عزیزی خادم حکم ریاست مرکز ملی فوتبال را دریافت کرد.
*با اعلام رسمی کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی 2023 به ایران رسید. پس از نامه نگاری و تلاش‌های مسئولان فدراسیون هندبال مبنی بر درخواست میزبانی یکی از رویداد‌های مهم قهرمانی آسیا در بخش آقایان بالاخره عصر دیروز کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه‌ای کتبی و رسمی به فدراسیون هندبال، ایران را به صورت رسمی میزبان مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات هندبال قاره آسیا یعنی مسابقات قهرمانی مردان قاره کهن معرفی کرد.چهار تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان که قرار است در سال 2023 به میزبانی سوئد و لهستان برگزار شود کسب خواهند کرد.بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مسئولان کنفدراسیون آسیا این رقابت در ژانویه 2022 (دیماه 1400) به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که به احتمال زیاد شیراز میزبان این رویداد مهم ورزشی خواهد بود.
*نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای آماده‌‌سازی جهت شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو با حضور ۱۵ بازیکن از ۲۷ فروردین آغاز می‌شود و تا ۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، البته مکان برگزاری اردو با توجه به وضعیت کرونا هنوز مشخص نیست.
*وزارت ورزش کره شمالی اعلام کرد این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در المپیک امسال توکیو شرکت نخواهد کرد. وزارت ورزش کره شمالی در بیانیه‌ای گفت: کمیته المپیک کره شمالی تصمیم گرفت در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک شرکت نکند تا از بازیکنان برابر بحران بهداشت جهانی ناشی از کووید ۱۹ محافظت کند.
*کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به نزدیک بودن بازی‌های توکیو در ۲-۳ هفته آینده نخستین واریزی را خواهیم داشت. این واریزی به گونه‌ای خواهد بود تا بخشی از نیازهای فدراسیون‌ها را در بحث اردوها و اعزام‌ها برطرف کند.