kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

آرمان: خود را گول نزنیم احیای برجام، حرف است(خبر ویژه)

در حالی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی احیای برجام شده‌اند، روزنامه آرمان نوشت احیای برجام عمل می‌خواهد اما آمریکا عمداً حرف می‌زند بی‌آن که تحریمی را بردارد.


روزنامه آرمان درباره ادعای نشریات اصلاح‌طلب درباره «احیای برجام»، از قول امیرعلی ابوالفتح نوشت: اقداماتی که در چند ماه اخیر از سوی آمریکا رقم خورده است، سبب شده تا زمانی که اتفاقی در عمل رخ نداده است، نتوانیم خوش‌بین باشیم.
باید توجه داشت تا امروز حرکتی در حوزه عملیاتی در پرونده هسته‌ای ایران از سوی دولت بایدن انجام نشده است و همین امر سبب شده این گفت‌وگوها به نتیجه ختم نشود. پول‌های بلوکه شده ایران نیز هنوز وارد کشور نشده است. آنها در نخستین گام حداقل می‌توانستند با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول موافقت کنند اما این اتفاق هم نیفتاد. حرف زدن به تنهایی کافی نیست و دردی را دوا نمی‌کند. تغییر لحن آمریکا باید وارد عمل آنها نیز شود. ایران دیگر حرف نمی‌خواهد و نیاز به اقدامات اجرایی دارد.
وی در پاسخ این سؤال که «برخی بر این باور هستند که دولت بایدن سردرگم یا ابهام‌برانگیز رفتار می‌کند، آیا چنین امری واقعیت دارد؟»، اظهار داشت: دولت بایدن نه سر درگم رفتار می‌کند و نه غیر شفاف؛ بلکه کاملاً با برنامه پیش می‌رود بایدن در زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بود یک مصاحبه با CNN به صورت مفصل داشت که امروز دقیقاً طبق گفته‌های خود در آن مصاحبه عمل می‌کند و این به صورت مشخص، واضح و آشکار است. در داخل ایران نوعی نگاه به وجود آمده که رفتار بایدن را ابهام‌برانگیز توصیف می‌کند؛ در صورتی که این گونه نیست.
آمریکا در عمل کار خاصی درباره حوزه حساسی همچون ایران نکرده است. نباید دچار خطا و اشتباه محاسباتی نسبت به آمریکا شویم. آنها به خوبی می‌دانند چه می‌کنند و چه می‌خواهند.