kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
دادستان انتظامی مرکز وکلا:

برخی وکلا وکالت را با تجارت اشتباه گرفته‌اند

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: متاسفانه برخی از وکلا این حرفه را با تجارت و سوداگری اشتباه گرفته‌اند.



به گزارش خبرگزاری فارس، کمال رئوف اظهار داشت: متاسفانه برخی از وکلا این حرفه را با تجارت و سوداگری اشتباه گرفته‌اند و برای اخذ وکالت در پرونده‌های بزرگ، به ویژه جرایم اقتصادی کلان اقدام به بازاریابی می‌کنند و به هر ترتیبی شده رضایت متهم و خانواده وی را جهت وکالت پرونده به دست می‌آورند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و یا پیشنهادی مضایقه نمی‌کنند.
رئوف با تاکید بر اینکه این قبیل رفتار‌ها خلاف شأن وکالت است، گفت: لازم است تا این افراد در این قبیل از اعمال خود که سبب می‌شود که نگاه جامعه به نهاد مقدس وکالت را دستخوش تغییر کند، تجدید نظر کنند؛ چرا که این رفتار‌ها موجب ناامیدی در میان وکلای جوان و کارآموزان شده و از طرفی موجب می‌شود که عده‌ای نیز ترغیب به انجام این قبیل اعمال شوند و جامعه وکالت را به فضایی برای رقابت ناسالم تبدیل کنند. وی با تاکید بر اینکه این قبیل از رفتار‌ها مصداق خلاف شئونات وکالت محسوب شده و تخلف است، افزود: در صورت وصول گزارشی در این خصوص، افراد متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
رئوف با تاکید بر پاکدست بودن اغلب جامعه وکالت گفت: لازم است تا همه وکلا و حقوقدانان این افراد را از جامعه و جایگاه مقدس وکالت دور کنند.