kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
تحت تاثیر کرونا

مؤسسه گالوپ: 46 میلیون آمریکایی توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند

نتایج نظرسنجی مشترک «گالوپ» و گروهی از موسسات پزشکی آمریکا نشان می‌دهد، 46 میلیون نفر در این کشور قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی باکیفیت در هنگام ضرورت نیستند.

تاثیرات کرونا بر حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا، به باور کارشناسان، مدت‌ها باقی خواهد ماند. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز»، تا عصر دیروز در آمریکا بیش از 31 میلیون 420 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 568 هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس، فوت کرده‌اند.
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کرونا اقتصاد این کشور را وارد بدترین رکود طی 90 سال گذشته کرده‌، به طوری که«جو بایدن» گفته است، خروج از بحران ممکن است سال‌ها طول بکشد.
کرونا فقر و بیکاری را نیز در آمریکا به شدت افزایش داده است به طوری که به گفته «برنی سندرز»، 140میلیون آمریکایی زیر سایه کرونا درآمد کافی ندارند و 92 میلیون نفر هم نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند. وی افزود، 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند. از سوی دیگر، یک نظرسنجی جدید نیز که از سوی موسسه « گالوپ» انجام شده است، نشان می‌دهد که ۴۶ میلیون آمریکایی توانایی پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی باکیفیت در صورت ضرورت را ندارند. این نظرسنجی همچنین، اختلافات نژادی و اقتصادی گسترده‌ای را در بین افرادی که معتقدند توانایی پرداخت هزینه‌های بهداشت و درمان را دارند، نشان داد.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که‌، تعداد آمریکایی‌های سیاه‌پوستی که گفتند قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی نیستند، ۲۹ درصد در مقابل ۱۶ درصد سفیدپوستان، یعنی تقریباً دو برابر است. بیش از یک نفر از هر سه آمریکایی کم‌درآمد (یا ۳۵ درصدمردم) نیز گفتند، قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی مورد نیاز خود در طول ۱۲ ماه گذشته در دوران کرونا نبودند.یک نفر از هر هشت آمریکایی (۱۲درصد) گفته‌اند که هزینه‌های مواد غذایی را برای پرداخت هزینه‌های درمانی کاهش داده‌اند.
به گزارش فارس، دکتر «ویکاس سائینی» رئیس‌اتاق فکری که پیش از این اعلام کرده بود، گرانی انسولین به جیره‌بندی و حتی مرگ بیماران دیابتی در آمریکا منجر شده است، درخصوص نتایج این نظرسنجی جدید گفت: متاسفانه تعجب‌آور نیست که میلیون‌ها آمریکایی توانایی پرداخت خدمات درمانی را ندارند، گرچه تکان‌دهنده و به نوعی شرم‌آور است. نظام ما برای سال‌ها متمادی بر پایه برنامه‌های بهداشت و درمان خصوصی و اختلال بسیار عمیق سیاسی در صنعت پزشکی قرار داشته است. گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز نشان می‌دهد که آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا و بیش از دو برابر متوسط یک کشور پردرآمد، در بخش بهداشت و درمان هزینه می‌کند. اما در عین حال، کمترین میزان امید به زندگی و بالاترین میزان خودکشی را در بین ۱۱ کشور توسعه یافته عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دارد.
فروپاشی زیر ساخت‌ها
همزمان، سناتور دموکرات برنی سندرز، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:زیرساخت‌های آمریکا دچار از هم پاشیدگی شده‌اند. در ابتدا، مجری شبکه تلویزیونی
سي ان ان درباره طرح دولت بايدن براي بازسازي زيرساخت‌هاي آمريکا پرسيد، و اين سناتور آمريکايي در پاسخ گفت: «به نظرم، هر آمریکایی این موضوع را درک می‌کند که زیر ساخت‌های ما، جاده‌های ما و پل‌های ما، سیستم‌های آبرسانی ما و طرح‌های فاضلاب، دچار از هم پاشیدگی شده‌اند. به نظرم، بسیاری از آمریکایی‌ها این موضوع را می‌دانند که ما یک بحران بزرگ در بخش مسکن داریم. امروز نه تنها بیش از نیم میلیون نفر بی‌خانمان هستند، بلکه ۱۹ میلیون خانوار ۵۰ درصد درآمد محدود خود را صرف پرداخت اجاره بهاء می‌کنند».
سندرز افزود: جاد‌ها، پل‌ها و تونل‌ها زیرساخت هستند. اما معتقدم که بسیاری از ما شاهد بحران در زیرساخت‌های انسانی هستیم. زمانی که یک خانواده طبقه کارگر نمی‌تواند از بیمه مناسب برای کودک خود برخوردار باشد، این به منزله بحران در بخش زیرساخت‌های انسانی است. یکی از بخش‌هایی که من هم اکنون بر روی آن کار می‌کنم، موضوع نیاز به توسعه بیمه است، تا بتوانیم خدمات دندانپزشکی، سمعک و عینک را برای میلیون‌ها سالمند آمریکایی که به این خدمات نیاز دارند، فراهم کنیم. این سالمندان از توانایی لازم برای پرداخت این هزینه‌ها برخوردار نیستند..  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سندرز افزود: ما دیگر نمی‌توانیم با این وضعیت ادامه دهیم که دو نفر در آمریکا درآمدی بیش از ۴۰ درصد درآمد مردم آمریکا را داشته باشند و از طرف دیگر، شاهد آن باشیم که شرکت‌های بزرگ حتی یک پنی مالیات پرداخت نکنند. بنابراین، زمانی که افراد می‌گویند که این یک پیشنهاد پرهزینه نیست، واقعا همین‌طور است. زمان برای درخواست از مردمان ثروتمند در این کشور و شرکت‌های بزرگ برای پرداخت سهم منصفانه مالیاتشان فرارسیده است.