kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

اعتراف سرکرده تروریست‌های تکفیری در ادلب: برای آمریکا هیچ تهدیدی نیستیم!

رهبر گروه تکفیری «تحریرالشام» در نخستین گفت وگو ی خود با یک خبرنگار آمریکایی، رسما اعلام کرد که این گروه هیچ تهدیدی را متوجه آمریکا نمی‌کنند.




«ابو محمد جولانی» در گفت وگو با خبرنگار شبکه آمریکایی «فرونت لاین» رسما اعلام کرد، گروه «تحریر الشام»(جبهه النصره سابق) هیچ خطری را متوجه آمریکا نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، رهبر تحریر الشام گفت: «ما منتقد برخی از سیاست‌های غرب در منطقه بودیم، ولی خواستار این نیستیم که علیه کشورهای غربی، حملاتی انجام دهیم.» وی تاکید کرد که گروه تحریرالشام هیچ خطری را متوجه آمریکا نمی‌کند. شبکه مذکور هم تلاش کرد که از جولانی یک چهره مثبت ارائه و تحریرالشام را تطهیر کند. گفت‌و‌گوی فوق همچنین، یکبار دیگر نشان داد که میان آمریکا و تروریست‌ها پیوند نزدیکی برقرار بوده و به اصطلاح، دست این دو در یک کاسه است. پیش از این، سرکرده‌های داعش هم می‌گفتند که برای اسرائیل هیچ خطری را ایجاد نمی‌کنند. در سال‌های اوج جنگ داخلی سوریه هم رژیم صهیونیستی تروریست‌های زخمی فعال در سوریه را در بیمارستان‌های خود می‌پذیرفت و حتی‌، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم هم به دیدار تروریست‌های زخمی در بیمارستان‌ها می‌رفت.
ارزیابی روزنامه رای الیوم
روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» به حضور جولانی در یک شبکه آمریکایی پرداخت و نوشت، ظاهرا طعم قدرت و رهبری، در زیر زبان جولانی مزه کرده است و او قصد دارد در مناطق اشغالی شمال سوریه، «دولت نجات» تشکیل دهد.
به گزارش این روزنامه، جولانی در تلاش است از رهگذر این اقدام، نفوذ ترکیه را در شمال سوریه حفظ کند. ولی او کسی است که خون مردم سوریه را ریخته است و عناصر وابسته به وی، مردم را به خاطر استعمال سیگار شلاق می‌زدند، و بردگی زنان و کشتار بی‌گناهان سایر مذاهب و ادیان را به نام دین، حلال اعلام می‌کردند.
رای الیوم افزود، جولانی خودش محصول گروه تروریستی داعش بوده و در صفوف آن جنگیده است. ولی او امروز در برابر آمریکا و غرب، خود را به عنوان یکی از «قهرمانان مبارزه با تروریسم و حامیان آزادی و حقوق بشر»
معرفی می‌کند.
تحریم‌ آمریکا مردم را می‌کشد
نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» طی تحلیلی به قلم «حسن اسمیک» ستون نویس این نشریه، نوشت که تحریم‌های آمریکا، متوجه مردم سوریه است. اسمیک نوشت: «دوست من زمستان گذشته به خاطر عدم برخورداری از گرمایش خانگی، در رختخوابش جان باخت. چرا؟ چون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بر خلاف هدف اعلام شده‌اش، به جای دولت «بشار اسد»، دارد به مردم عادی این کشور آسیب می‌زند. در این کشور تنها برای حدود یک ساعت در روز برق وجود دارد.»
به گزارش ایسنا، اسمیک افزود: "ماه گذشته میلادی تلفن من زنگ خورد. یکی از بستگانم در دمشق از من خواست به یک پسربچه سوری به نام «محمد دافیس» کمک کنم. خانواده محمد دو ساله از یک بخاری نفتی پریموس، یک محصول قدیمی متعلق به دوران ویکتوریا، برای پخت و پز استفاده می‌کردند. در خانه آنها آب گرم کن برای حمام وجود ندارد. جیره بندی برق در سوریه به دلیل ناتوانی دولت این کشور در تامین سوخت مورد نیاز برای تولید برق در نتیجه تحریم‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است.»
این ستون نویس فارین پالیسی در ادامه به ماجرای سوختن این پسربچه در اثر افتادن در آب جوش اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چطور تحریم‌های آمریکا برای درمان این پسربچه در بیمارستان المجتهد شهر دمشق مشکل ایجاد کردند.
او نوشته است: پزشکان دولتی در مواجهه با درد و رنج این پسربچه ناتوان ماندند. خونی که به او تزریق شد آلوده بود. خانواده محمد فورا لازم بود او را به یک بیمارستان خصوصی منتقل کنند، اما یک پدری که صرفا با فروختن گوجه فرنگی با چرخ دستی، در آمد دارد، چطور از پس صورت حساب این بیمارستان بر می‌آید؟
این نشریه افزود: « از اصلاح قانون سال ۲۰۱۹ آمریکا تحت عنوان قانون «محافظت از شهروندان سوری-سزار» که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا شد، به عنوان یک پیروزی برای نیروهای عدالت طلب علیه یک «دولت بی‌رحم»  یاد شد.
 اما این قانون، عدالت را ایجاد نکرد، بلکه به جایش گرسنگی، تاریکی، طاعون، تهی دستی، دزدی، آدم‌ربایی و نابودی یک ملت را رقم زد. حالا کمک‌های بین‌المللی به‌اندازه سابق به سوریه نمی‌رسند، چون بسیاری از نهادها، نگران نقض قانون سزار هستند.