kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
در واکنش به مذاکرات جدید با واشنگتن

حشدالشعبی: آمریکا باید عراق را ترک کند



گروه‌های مقاومت وابسته به حشدالشعبی هر گونه مذاکره با آمریکا در مورد حضور نیروهای این کشور در عراق را بی‌فایده دانستند و اعلام کردند که نظامیان آمریکایی باید عراق را ترک کنند.
گروه‌های مقاومت عراق، از جمله «گردان‌های حزب‌الله عراق» و «عصائب اهل حق» هرگونه مذاکره با آمریکا برسر ماندن نیروهای این کشور در عراق را بی‌فایده و فاقد اعتبار دانستند. به گزارش خبرگزاری فارس، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به دور جدید گفت‌وگوهای این کشور با آمریکا گفت:‌ «این گفت‌وگوها هیچ فایده‌‌ای ندارند، زیرا مردم عراق تصمیم خود در ارتباط با پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی گرفته‌اند».
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: «مقاومت عراق فشارها علیه آمریکا را ادامه خواهد داد و تصمیم گرفته است که به این اشغالگری پایان دهد».
نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، شهیدان «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده حشد‌الشعبی عراق، در پانزدهم دی ۱۳۸۹ به طرح خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت دادند و دولت را ملزم به اجرای این مصوبه کردند.
از زمان به تصویب رسیدن این طرح، آمریکا به بهانه‌های مختلفی تلاش کرده است خروج نظامیانش از خاک عراق را به تأخیر بیندازد.
«صالح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، دیروز بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی تأکید کرد و گفت: «در گفت‌وگوی راهبردی عراق و آمریکا، نباید مسئله باقی ماندن، تمدید یا زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکایی مطرح شود».
از سوی دیگر، «جواد الطلیباوی»، از فرماندهان گروه عصائب اهل حق عراق در توئیتی نوشت:‌ « اشغالگران آمریکایی و همه حامیان و مزدوران آنها در عراق باید این پیام را دریابند که تصمیم قاطعانه‌ای از سوی مقاومت گرفته شده مبنی بر ادامه عملیات‌ خود تا اخراج اشغالگران آمریکایی. مقاومت تصمیم گرفته که همه پایگاه‌های نظامی در عراق بسته شود از جمله پایگاه‌های شمال عراق [که در دست ترکیه است]».
خبر دیگر اینکه، دو موشک پایگاهی هوایی «البلد» در شمال عراق را هدف قرار‌داد. در پایگاه البلد نیروهای آمریکایی به سر می‌برند. این پایگاه محل استقرار شرکت آمریکایی «سالی پورتر» نیز است.