kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال



تیم ملی سال جدید را با پیروزی شروع کرد
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی سوریه بود که این دیدار با برتری ۳ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۲، سردار آزمون در دقیقه ۳۸ و کریم انصاریفرد در دقیقه ۸۱ برای ایران گل زدند. اسکوچیچ برای این دیدار از علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، احمد نورالهی، احسان حاج صفی (۶۵ امید ابراهیمی)، جعفر سلمانی (۷۳ سیامک نعمتی)، میلاد محمدی (۶۵ ابوالفضل جلالی)، وحید امیری (۸۵ اللهیار صیادمنش)، علی قلی زاده (۸۵ امید نورافکن)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۷۳ کریم انصاریفرد) استفاده کرد.
آزمون نامزد بهترین بازیکن هفته آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای بهترین بازیکن هفته را انتخاب کرد و بر این اساس سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که ۷۸ دقیقه در دیدار برابر سوریه به میدان رفت، یکی از نامزدهای بهترین بازیکن هفته آسیا لقب گرفت.سردار با گلزنی در این دیدار شمار گلهای ملی خود را به عدد ۳۴ رساند. کریم انصاری فرد و محمدحسین کنعانی زادگان دیگر گلهای تیم ملی را در این دیدار به ثمر رساندند.صالح الشهری بازیکن عربستان و علی مبخوت که در دیدار برابر هند هت تریک کرد از جمله چهره‌های شاخص در این نظرسنجی است.یویا اوساکا که در دیدار برابر کامبوج دو گل به ثمر رساند، نیز در این نظرسنجی حضور دارد. تیم ملی فوتبال ایران آماده می‌شود تا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی که به صورت متمرکز در کشور بحرین برگزار می‌شود برابر حریفان خود قرار گیرد.
فدراسیون خواستار تغییر میزبانی فولاد-العین
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد از اعتراض رسمی باشگاه فولاد به میزبانی ریاض خبر داد و در صفحه‌اش نوشت با توجه به بمباران‌های اخیر این شهر ای‌اف‌سی باید میزبان مسابقه فینال و همچنین گروه‌های C و D را تغییر بدهد و از ریاض عربستان به شهر و کشور دیگری بسپارد. منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نیز دیروز نامه‌ای در این خصوص به ای‌اف‌سی زد تا فدراسیون فوتبال نیز به وقایع اخیر شهر ریاض و میزبانی خطرناک این شهر از فولادمردان اهوازی واکنش نشان بدهد و از ای‌اف‌سی خواست تا دیدار را به شهری امن و مکان دیگری منتقل کند تا این دیدار در آرامش و بدون استرس برگزار شود.
دیدار استقلال و نفت آبادان به تعویق افتاد
در پی کرونایی شدن 9 عضو باشگاه استقلال طی هفته‌های گذشته، بار دیگر شرایط ویژه‌ای در اردوی استقلالی‌ها حاکم شد و حتی فرهاد مجیدی مجبور به تعطیل کردن تمرینان تیمش شد. در همین حین بود که مدیران باشگاه استقلال با ارسال درخواستی به سازمان لیگ خواهان لغو مسابقاتشان تا بهبودی بازیکنان تیم شدند و حالا سازمان لیگ اینطور به نامه باشگاه استقلال پاسخ داده است و با لغو یکی از دیدارهای پرفشار استقلالی‌ها پیش از آغاز مسابقات آسیایی موافقت کرده است. البته استقلال در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود ولی دیدار هفته بیستم این تیم در تاریخ 19 فروردین که نزدیکی زیادی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت؛ لغو شده است.
چهره ۱۶ تیم فوتبال المپیک توکیو ۲۰۲۱ مشخص شد
المپیک توکیو ۲۰۲۰ که به دلیل بحران کرونا یک سال به تعویق افتاد قرار است بیست و سوم جولای ۲۰۲۱ برگزار شود. با وجود محدودیت‌ها و شرایط خاصی که برقرار بود کم کم سهمیه‌های باقی مانده مشخص شد. در فوتبال دو سهمیه کونکاکاف باقی مانده بود که بامداد دوشنبه تیم‌های هندوراس و مکزیک حضورشان را در توکیو قطعی کردند. هندوراس ۲ بر یک آمریکا را شکست داد و مکزیک با دو گل کانادا را مغلوب کرد. ۱۶ تیم فوتبال در المپیک رقابت می‌کنند و برای کسب مدالی که دوره قبل به برزیلی‌ها رسید تلاش خواهند کرد. مکزیک، فرانسه، مصر، رومانی، هندوراس، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، اسپانیا، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، آفریقای جنوبی، نیوزلند و ساحل عاج در توکیو حضور خواهند داشت.
دعوت AFC برای برگزاری جلسه فوری با ایران در بحرین
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، از این فدراسیون برای برگزاری جلسه فوری با شیخ‌سلمان دعوت کرده است. سایت فدراسیون فوتبال در این باره نوشت: پس از پیگیری‌های مسئولان فدراسیون درخصوص میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در بحرین، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به ایران از تصمیم میزبانی به بحرین توسط دبیرکل AFC خبر داد و اعلام کرد که شیخ‌سلمان از این تصمیم اطلاعی نداشته است.