kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

۳ عدد مین دوران دفاع مقدس در سرپل‌ذهاب کشف شد



فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: سه عدد مین عمل‌نکرده مربوط به دوران دفاع مقدس با هوشیاری پلیس این شهرستان کشف و اقدام لازم برای خنثی‌سازی آنها صورت گرفت.
سرهنگ منوچهر رضایی دیروز جمعه اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده تعدادی مین ضدتانک در محل چهارراه فرمانداری، تیمی از ماموران در محل حاضر شدند.
وی افزود: ماموران کلانتری مرکزی سرپل ذهاب پس از حضور در محل به ۳ عدد مین برخورد و اقدامات لازم برای ایمن‌سازی محیط و دور کردن شهروندان از منطقه را انجام دادند.
سرهنگ رضایی تاکید کرد: پس از ایمن‌سازی محیط، هماهنگی‌های لازم با مراکز مربوطه برای خنثی‌سازی و انتقال مین‌های کشف شده انجام شد. با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین‌های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس هستند. جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین‌های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.