kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کره جنوبی و عراق برای آزادسازی منابع ارزی ایران اعلام آمادگی کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ۳۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده کشور در عراق و کره‌جنوبی گفت: این کشورها جهت آزادسازی این منابع متعهد شده‌اند.


 

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت‌، درباره اقدامات انجام شده جهت آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران اظهار داشت: 30 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشورهایی اعم از عراق و کره جنوبی بلوکه شده که مذاکراتی در جهت آزادسازی آن انجام شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما می‌توانستیم برای تحویل منابع ارزی بلوکه شده تعهدات بهتری را از این کشورها بگیریم گفت: این موضوع یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده و مجلس و دولت در این راستا رایزنی‌هایی را انجام دادند همچنین کشورهایی همچون عراق و کره جنوبی نیز تعهداتی را داده‌اند.
 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه 1400 توسعه مناطق محروم لحاظ شده تصریح کرد: در اجرای این موارد نیز مجلس شورای اسلامی نظارت و پیگیری‌های دقیقی را انجام می‌دهد تا همسان‌سازی خدمات در مناطق مختلف کشور به خوبی انجام گیرد.
 وی گفت: ارتقای روابط بین‌المللی، امنیت منطقه‌ای و ارتقای همکاری‌هایی که در ایجاد امنیت منطقه‌ای نقش دارند، ارتقای بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران، حمایت موثر از اقدامات پشتیبانی نیروهای مسلح و ارتقای امنیت در کشور از اولویت‌هایی است که امسال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دنبال می‌شود.