kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

انتشار اولین گزارش انصارالله درباره جنایات عربستان با عنوان «هیروشیمای یمن»

اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، نخستین گزارش حقوقی خود تحت عنوان «هیروشیمای یمن» را منتشر کرد که گزارشی مستند از 6 سال جنایت هولناک ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه مردم یمن است.



همزمان با گذشت 6 سال از تجاوز و محاصره تحمیلی یمن از سوی ائتلاف سعودی- آمریکایی، اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، نخستین گزارش حقوقی خود تحت عنوان «هیروشیمای یمن» را منتشر کرد که طی آن جنایات وحشیانه متجاوزان علیه غیرنظامیان در یمن مستند شده است. به نوشته پایگاه خبری یمنی «۲۶ سپتامبر»، این گزارش حقوقی طی یک کتاب ۷۷۶ صفحه‌ای با ابعاد بزرگ طی دو بخش منتشر شده است. بخش اول، تجاوز آمریکایی- سعودی علیه یمن را با تکیه بر قوانین حقوق بین‌الملل، بهانه‌های ادعایی کشورهای متجاوز، محاصره تحمیلی یمن، مسئولیت سازمان ملل متحد و طبقه بندی وضعیت تجاوز به یمن با توجه به قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی شامل می‌شود.
بخش دوم، شامل جنایات ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه یمن، جنایات ارتکابی در حق شهروندان بر اساس روایات تیم‌های مستند‌سازی، قربانیان و شاهدان عینی و نمونه‌هایی از جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان، اسرا و بازداشتی‌های یمنی است. در پایان گزارش نیز یک ضمیمه از فهرست حملات هوایی ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه شهروندان و در یمن با ذکر زمان و مکان دقیق آنها و ثبت ۴۰۹۳ جنایت مختلف در سراسر استان‌های یمن منتشر شده است.
«عبدالوهاب المحبشی»، رئیس‌اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی انصارالله در مراسم رونمایی از این گزارش مستند گفت که «این گزارش، ارکانی را که متجاوزان بر آن تکیه داشتند، متزلزل کرد و موجب آگاهی جهانیان درباره آنچه که در یمن روی می‌دهد، می‌شود. این گزارش شفاف است و کلیه بهانه‌های آمریکایی برای ارتکاب جنایات مختلف در حق یمنی‌ها را فاش ساخت».
«احمد ابوحمراء»، مسئول مرکز رصد و مستند‌سازی اداره حقوقی و قانونی انصارالله نیز گفت: «این گزارش شامل 4 هزار و 133 مورد قتل عام صورت گرفته در یمن است که طی فهرستی با ذکر زمان و مکان دقیق منتشر شده است.» این گزارش تنها بخشی از جنایات ارتکابی ائتلاف سعودی در یمن است و سایر جنایات و اتفاقات خونین در این کشور، در گزارش‌های آتی منتشر خواهد شد.
چندی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گزارشی از 6 سال یورش ائتلاف سعودی به یمن گفت که جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صدها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند. انتشار این گزارش از آنجا حائز اهمیت است که سعودی‌ها مدتی است، با مشاهده دست برتر انقلابیون یمن در میادین جنگ، به طور گسترده در حال مظلوم‌نمایی و تبلیغ این دروغ بزرگند که، این انقلابیون یمن هستند که به دنبال جنگند و سعودی‌ها به دنبال صلح هستند!