۴۲ طرح آبرسانی به روستاهای خوزستان به بهرهبرداری رسید
۴۲ طرح آبرسانی به روستاهای خوزستان به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این طرحها در پنج شهر که شامل ۱۱ روستا در رامشیر با نامهای «شاوهها چای عوفی»، ۶ روستا در بخشهای مرکزی و غیزانیه اهواز با نامهای «حاشیه دز» و «شعیط» و «ملچ»، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در بخشهای «امالسراجینه» و «کاییدیه» شهر باوی و ۲ روستای حومه غربی رامهرمز اجرا شدهاند.
صادق حقیقیپور ادامه داد: در فهرست این روستاها، تعداد ۲۶ روستا با یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۲۴۱ نفر هستند که فاقد شبکه آبرسانی بوده و با تانکر سیار آبرسانی میشدند که اجرای این طرح های آبرسانی به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز این خانوارهای روستایی منجر شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان طول خط انتقال این پروژهها را ۹۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژهها در مجموع ۱۱ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی
بهرهمند میشوند.
میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژهها ۳۷۰ میلیارد ریال است که در سال ۱۳۹۸ از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.