kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

خواندنی از ورزش ایران



*محمود رفتاری پیشکسوت قدیمی کشتی کشور و همدوره جهان پهلوان تختی دارفانی را وداع گفت. رفتاری که از افراد شناخته شده در کشتی ایران محسوب می‌شد، دیروز در سن ۸۵ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.سرویس ورزشی روزنامه کیهان، این ضایعه را به خانواده مرحوم رفتاری و جامعه کشتی ایران تسلیت می‌گوید و برای او طلب غفران الهی دارد.
*سومین اردوی آماده ‌سازی تیم ملی والیبال نشسته مردان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو، از امروز (سه‌شنبه) با حضور ۱۵ ورزشکار در جزیره کیش آغاز می‌شود و تا ۱۳ اسفند ادامه خواهد داشت. داوود علیپوریان، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، امیر کفشدار متولی، میثم علیپور، محمدرضا سبحانی نیا، مهرزاد مهروان، حسین گلستانی، سید محمد سیدحسینی، محمد نعمتی، جمال نظری و مرتضی رمضانی ۱۵ ملی‌پوشی هستند که زیر نظر‌هادی رضایی سرمربی و فرید صائبی مربی تمرینات خود را از امروز در جزیره کیش آغاز خواهند کرد.
*اولین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی نیمه استقامت امید و بزرگسالان (آقایان و بانوان) به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان از ۱۴ لغایت ۲۵ اسفند ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا با دعوت ۲۶ رکابزن در کمپ تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.
*حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در احکامی جداگانه، 6 عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی را منصوب کرد.اسامی به شرح زیر است:*سید رضا صالحی امیری(رئیس‌کمیته ملی المپیک)*محمود خسروی وفا(رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک)*محمدرضا داورزنی(رئیس‌فدراسیون والیبال)*فضل الله باقرزاده(رئیس‌فدراسیون شمشیربازی)*مهدی علی نژاد(عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی)*فریبا محمدیان(عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی).
*پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان، روزهای ۳ لغایت ۱۳ اسفندماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم‌هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. بر این اساس دیروز از نفرات دعوت شده به این اردو آزمایش کرونا به عمل آمد که آزمایش کرونای علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم مثبت شد و وی امکان حضور در این اردو را از دست داد.