کد خبر: ۲۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی: ایران، مشکل مرزی با ترکمنستان ندارد

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با اشاره به مرز مشترک با ترکمنستان گفت: ایران هیچ مشکلی در این باره ندارد.

گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با اشاره به مرز مشترک با ترکمنستان گفت: ایران هیچ مشکلی در این باره ندارد.
سرتیپ حسین ذوالفقاری در جمع مسئولان در منطقه اینچه برون افزود: اگر ترکمنستان شرایط را بپذیرد و موانعی نباشد می‌توانیم از هفته آینده رفت و آمد در این مرز را فعال کنیم.
وی با اشاره به این که مرزهای گلستان در کشور نمونه و امن‌ترین مرز است از تهیه و تصویب طرح جامع مرزبانی کشور خبر داد و افزود: 23 سازمان مرتبط با این طرح دخیل هستند.وی با بیان این که این طرح به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور هم رسیده است، گفت: یکی از خروجی‌های مهم این طرح این است که شورای عالی امنیت یک جلسه در میان رسیدگی به مرزهای کشور را در دستور کار دارد و می‌توان نیازهای منطقه را در این جلسه منعکس و پیگیری کرد.
وی گفت: به رغم اقدامات انجام شده در مناطق مرزی هنوز برخی از این مناطق با مناطق توسعه یافته کشور فاصله زیادی دارند.
ذوالفقاری با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن همه مناطق مرزی کشور، توسعه اندک، برخی مناطق مرزی را از مشکلات اصلی مردم این مناطق دانست.وی، همچنین افزود: این مشکلات سبب شده تا افراد حقیقی حاضر به سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی نباشند که لازمه رفع آن، ارتقای احساس امنیت و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه در این مناطق است.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور در جریان سفر به شرق استان گلستان از پاسگاه‌های مرزی، گمرک اینچه‌برون و بازارچه مرزی بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس دیدن کرد.