kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش محسوس دما در برخی مناطق




مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز خبر داد.
صادق ضیاییان به ایسنا گفت: طی امروز با ورود سامانه بارشی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
به گفته ضیاییان، طی روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش باران و وقوع رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.
وی با بیان اینکه طی امروز و فردا در غرب و جنوب غرب کشور و طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه‌بر این نواحی در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهارداشت: از این‌رو در برخی از این نقاط خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین طی این مدت وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل احتمال ذوب برف و وقوع بهمن را افزایش می‌دهد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز پنج‌شنبه دامنه فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود و علاوه‌بر این مناطق، برخی مناطق در سواحل شمالی، شمال شرق، جنوب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
ضیاییان با اشاره به اینکه شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی این مدت در مناطق مستعد به‌ویژه در جنوب کشور احتمال رخداد تگرگ وجود دارد همچنین طی روز جمعه در نوار شمالی و برخی از مناطق غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، طی روز پنج‌شنبه در نیمه غربی و طی روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد همچنین طی روز چهارشنبه خلیج ‌فارس مواج و دریای خزر متلاطم خواهد بود.