کد خبر: ۲۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

اقدام سؤال‌برانگیز روحانی در انتصاب رئیس‌جدید سازمان استاندارد



حسن روحانی در اقدامی سؤال برانگیز، غلامرضا شریعتی استاندار پرحاشیه خوزستان را به عنوان رئیس‌جدید سازمان ملی استاندارد منصوب کرد.
روحانی که عمر ریاست‌جمهوری‌اش کمتر از 7ماه دیگر تمام می‌شود شریعتی را برای یک دوره چهار ساله به عنوان ریاست جدید سازمان استاندارد منصوب کرده که این مسئله جای سؤال دارد دولتی که خودش بیشتر از چندماه به پایان عمرش باقی نمانده چگونه می‌تواند حکم چهارساله برای ریاست سازمان مهم استاندارد تعیین کند! علاوه ‌براین روحانی در حکم شریعتی مدعی تعهد و شایستگی وی برای سمت جدید شده درحالی که اولا شریعتی هیچ تجربه‌ای در موضوع استاندارد ندارد و کارشناسان به شدت نسبت به این انتصاب غیرکارشناسی و عواقب آن برای کشور نگران هستند ، ثانیا عملکرد بسیار ضعیف شریعتی در استانداری خوزستان در زمان سیل این استان طی دوسال اخیر انتقادات فراوان مردمی را در پی داشت تا حدی که بارها مردم خواستار عزل وی از سمت استانداری خوزستان شدند حالا معلوم نیست این فرد با این پیشینه ضعیف چه شایستگی برای ریاست سازمان استاندارد داشته است. در همین حال گفته می‌شود غلامرضا شریعتی از حامیان فتنه88 بوده واساسا هیچ تجربه‌ای در موضوعات اقتصادی ندارد. شریعتی، رئیس‌جدید سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان در دولت اصلاحات بود. در دوره نخست استانداری عبدالحسن مقتدایی در خوزستان، وی برای دوره‌ای سرپرستی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان را برعهده داشت. در طول دوران ۸ ساله فعالیت دولت‌های نهم و دهم، وی به عنوان مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور فعالیت می‌کرد و در دولت روحانی هم به سمت استاندار خوزستان منصوب شد. شریعتی دیروز جایگزین نیره پیروزبختی شد که پس از2 دوره ریاست پرحاشیه سازمان استاندارد بالاخره به بهانه بازنشستگی صندلی ریاست را ترک گفت. پیروزبخت دی 92 به مدت 3 سال به عنوان رئیس ‌سازمان ملی استاندارد منصوب شد و پس از آن نیز ماموریتش در این سازمان تمدید شد.