kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

گزارش سازمان ملل از خلع سلاح ونزوئلا در مقابل کرونا توسط آمریکا

گزارشگر سازمان ملل می‌گوید، تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ونزوئلا، به یک فاجعه انسانی



تمام عیار در این کشور منجر شده است. این تحریم‌ها ونزوئلا را در برابر ویروس کرونا، کاملا بی‌دفاع
کرده است.
به گفته «آلنا دوهان»، تاثیر تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ونزوئلا، موجب بروز «فاجعه‌های انسانی ویرانگر» شده و کاراکاس را در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ضعیف
کرده است.
«دوهان»، که در بازه زمانی 11 تا 22 بهمن برای ارزیابی تاثیر تحریم‌های یک جانبه، به ونزوئلا سفر کرده بود، گفته با مقامات ارشد این کشور، از جمله «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور، دیدار و گفت وگو کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان در این باره نوشته، گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از این دیدار، خواستار پایان فوری تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ونزوئلا شده است: «آنها (آمریکایی‌ها) با تحریم‌های خود، جلوی ورود تجهیزات پزشکی به ونزوئلا را گرفتند و باعث شدند که این کشور در جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا، عقب بیفتد... تحریم‌ها بر روی طیف وسیعی از صنایع و موسسات ونزوئلا تاثیر گذاشته، و مشکلات اقتصادی به بار
آورده است.
این تحریم‌ها همچنین، جلوی کمک‌های بشردوستانه به مردم را گرفته و به ویژه اثر ویرانگری بر فقرا و گروه‌های آسیب پذیر گذاشته است... (ونزوئلا اکنون با) قطعی برق، آب، سوخت، گاز، غذا و دارو رو‌به‌رو است و حدود دو میلیون و 500 هزار ونزوئلایی با نا امنی غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند».
نماینده سازمان ملل این را هم اضافه کرده که:« تحریم‌های آمریکا از سال ۲۰۰۵ به بعد، مرتبا افزایش یافته است.
با سخت شدن تحریم‌ها طی سال‌های گذشته، درآمد دولت کاراکاس با کاهش خیره‌کننده‌ ۹۹ درصدی رو به رو شده است. مردم ونزوئلا در حال حاضر تنها با یک درصد درآمد حاصل از فروش نفت، زندگی می‌کنند».