kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

35 سال جست‌وجو در «رود نیل» برای یافتن اجساد (مصر)

پیرمرد مصری در جست‌وجوی اجساد مردگان در ۳۵ سال گذشته رود نیل را پارو زده و اجساد بسیاری را به نیرو‌های نجات تحویل داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در کرانه‌های رود نیل و بیش از ۳۵ سال، ماهیگیری که همه او را «شیخ عزت» می‌شناسند با قایق چوبی ساده خود بیرون می‌رود و تمام روز را به تماشای آب رودخانه و حرکات موج می‌گذراند، اما نه برای ماهیگیری و امرار معاش بلکه برای جست‌وجوی اجساد مردگان.
«عزت عفیفی» ۶۰ ساله که در جست‌وجوی اجساد غرق شده در نیل است، از ۲۵ سالگی داوطلبانه شروع به انجام این کار کرده یعنی زمانی که اولین جسد زن جوانی را پیدا کرد که قایق بر روی او واژگون شده بود.
این موضوع چندین بار تکرار شد و عفیفی در جست‌وجوی اجساد، حرفه‌ای شد و نیرو‌های نجات رودخانه این موضوع را رسماً به او واگذار کردند که اکنون به او متوسل می‌شوند تا به جست‌وجوی اجساد کمک کرده و آنها را در جریان امور قرار دهد.
این مرد می‌گوید: من یکی از قدیمی‌ترین ماهیگیران در جزیره هستم و در حال حاضر وقتم را فقط به جست‌وجوی اجساد اختصاص داده‌ام، در حالی که فرزندانم برای به دست آوردن آنچه که با آن زندگی می‌گذرانیم، در همین رودخانه ماهیگیری می‌کنند.
وی افزود: من هزینه‌ای برای این موضوع دریافت نمی‌کنم. التماس دعای داغدیده برای من کافی است تا اجساد غرق شده آنها را پیدا کنم یا آنها را به خاک بسپارم تا حداقل خانواده‌ها از سرنوشت آنها مطلع شوند.
شیخ عزت هرگز دوره غواصی در زیر آب را نگذرانده اما او از همان جوانی به‌طور ذاتی بر این مهارت تسلط داشت. او وقتی جسد را پیدا می‌کند آن را به زمین خشک روی عرشه قایق ساده خود منتقل می‌کند و به پلیس اطلاع می‌دهد تا اقدامات لازم برای اطلاع خانواده متوفی و هماهنگی دفن مرده را انجام دهند.
همکارانش در ابتدا به علت تعداد زیادی از اجسادی که بیرون آورده بود از او وحشت داشتند، اما اکنون آنها با او همکاری می‌کنند و وی را «رادار» یا «اسکنر» جسد در رودخانه صدا می‌کنند.