kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل:

بیایید واقعیت را بپذیریم آمریکا در سوریه شکست خورد

مقام سابق کاخ سفید و سازمان ملل با اعتراف به شکست سیاست آمریکا در سوریه و قدرتمند‌تر شدن دمشق از نظر نظامی، خواستار تغییر رویکرد واشنگتن و اتخاذ سیاستی واقع‌گرایانه در قبال نظام سوریه شد.




«جفری فلتمن»‌، در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اعتراف کرد که سیاست دولت‌های «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» در سوریه شکست خورده است.
به گزارش فارس‌، فلتمن به «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، توصیه کرد که راه‌های سیاسی(قدرت نرم) را در سوریه به آزمون بگذارد. به گفته وی، بایدن می‌تواند رفع تحریم سوریه را به اتخاذ «اقدامات ملموس، مشخص و شفاف غیرقابل بازگشت در مسئله اصلاحات سیاسی» از سوی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، مشروط کند.
فلتمن، که قبلا دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و دستیار وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه بوده است، درباره وضعیت کلی کنونی سوریه گفت که این کشور به طور کلی، شاهد کاهش
درگیری نظامی است.
وی به موفقیت مسکو و تهران در قبال مداخلات آمریکا در سوریه، به‌طور ضمنی اعتراف کرد و کفت: روس‌ها و ایرانی‌ها از نظر نظامی به تهدید علیه نظام سوریه پاسخ دادند و آمدند تا این نظام را نجات دهند و مسیر جنگ را به سوی مشخصی تغییر دهند.
مقام سابق دولت آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا موضع کنونی واشنگتن تغییر رفتار بشار اسد است یا تغییر نظام او، گفت: اگر به سیاست دولت‌های اوباما و ترامپ بنگرید، می‌بینید که(بشار) اسد امروز از نظر نظامی‌، در مقایسه با گذشته قدرتمند‌تر است. این واقع‌گرایانه نیست که سیاست آمریکا به دنبال تغییر نظام در کوتاه مدت باشد.
انفجار دو بمب در حلب
دیروز استان حلب در شمال سوریه شاهد انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده بود؛ انفجار نخست در شهر حلب به وقوع پیوست و شش کشته و 30 مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع سوری دیروز از وقوع انفجار دوم نیز در استان حلب خبر دادند؛ یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «الباب» منفجر شد و به مرگ شش تن انجامید. منابع محلی همچنین خبر دادند که چهار تن در این انفجار
مجروح شدند.