kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

تلاش بن‌سلمان برای کشتن بن‌نایف در زندان



سرویس خارجی-
افسر بازنشسته سعودی افشا کرد «محمد بن سلمان»،
 ولیعهد سعودی با روش‌های متعدد مثل جلوگیری از معالجه درصدد قتل «محمد بن نایف» است که باکودتای خاموش علیه او، بر جایش نشسته است. بن سلمان می‌خواهد از شر این شاهزاده که می‌تواند رقیب وی در رسیدن به تخت پادشاهی باشد و از طرفی مورد حمایت دموکرات‌های آمریکا نیز هست،
خلاص شود.
«محمد بن نایف»، ولیعهد سابق سعودی که توسط
بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان از قدرت برکنار شده در 2 سال اخیر در زندان به سر برده است. بارها اعلام شده
«بن سلمان» به دنبال حذف بن نایف از عرصه قدرت از طریق روش‌های غیر مستقیم است. در همین راستا، این بار یک افسر بازنشسته سعودی که نام خود را فاش نکرده درباره آخرین اخبار از شرایط «محمد بن نایف» اظهار داشته که «بن نایف» شرایط مناسبی ندارد و شایعه فرار او به ترکیه نیز ادعا و دروغی بیش نیست.
خبرگزاری تسنیم نیز دراین باره نوشته، این افسر بازنشسته عربستانی که رابطه نزدیکی با محمد بن نایف داشته گفته، در حال حاضر «محمد بن سلمان» در حالتی از ترس و نگرانی «مانند مرغی که در مزرعه تمساح‌ها باشد» قرار دارد و با وجود تدابیر امنیتی شدیدی که در داخل و خارج برای خود اتخاذ کرده همچنان احساس ناامنی و توطئه و کودتا دارد. وی درباره اخباری که چندی قبل مبنی بر فرار محمد بن نایف به ترکیه منتشر شد نیز اظهار داشت: «این خبر مرا خنداند. محمد بن سلمان
از سال 2017 «ترکی آل شیخ» رئیس‌هیئت موسوم به هیئت سرگرمی عربستان را مسئول مدیریت پرونده محمد بن نایف کرده است. تصور کنید بن نایف که قبلاً عربستان را اداره می‌کرد اکنون توسط افراد دون پایه‌ای چون ترکی آل شیخ تحت کنترل قرار دارد».
این افسر بازنشسته سعودی درباره میزان نفرت و کینه محمد بن سلمان نسبت به بن نایف نیز اینطور موضع گرفته که «در اواخر سال 2018 یک بار محمد بن نایف بدون اجازه قبلی از ترکی آل شیخ، کاخ خود را ترک کرد، به دنبال آن محمد بن سلمان از ورود مواد غذایی به قصر بن نایف جلوگیری کرد و به این ترتیب ولیعهد سابق سعودی برای مدتی در گرسنگی به سر برد...همچنین محمد بن سلمان مانع معالجه و درمان بن نایف شده و پیش از این اورا از خوراک نیز محروم کرده بود. فرار محمد بن نایف صحت ندارد و اساساً بن سلمان زندگینامه محمد بن نایف را به طور کلی نابود کرده و قصد دارد به روش‌های غیرمستقیم از جمله ممانعت از درمان از شر او خلاص شود».
بن سلمان به بایدن هم باج می‌دهد
افسر بازنشسته سعودی در پایان نیز می‌گوید، در حال حاضر نیز مطمئنا روابطی میان دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا و محمد بن سلمان شکل خواهد گرفت و این مسئله که بایدن بن سلمان را از قدرت برکنار خواهد کرد درست نیست؛ چرا که باج دادن‌های بن سلمان به آمریکایی‌ها در این دوره نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
چندی پیش مجتهد، افشاگر مشهور اسرار خاندان سعودی در توئیتی نوشته بود، برخی خبر‌ها درباره خروج محمد بن نایف و فرار وی به ترکیه از طریق پایگاه بندر بن سلطان منتشر شده است که برخی آن را رد و برخی تایید کرده‌اند. برخی حساب‌های کاربری نیز از مرگ محمد بن نایف خبر داده‌ بودند؛ چرا که به گفته وکلایش از شرایط جسمانى و درمانى مناسبى برخوردار نبوده و جانش در خطر بوده است. همچنین به علت مشخص نبودن محل بازداشت او هیچ پزشکی اجازه دیدار و معاینه نداشته است.