kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

آغاز عملیات ارتش و حشدالشعبی عراق علیه داعش در جرف النصر و شمال بغداد

عملیات نیروهای ارتش و حشدالشعبی عراق برای پاک‌سازی منطقه «جرف النصر» و شمال استان بغداد از باقی مانده‌های داعش، ادامه دارد.



منابع عراقی از درگیری «تیپ 47» حشد‌الشعبی با عناصر تروریستی داعش در مرکز عراق خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع مذکور افزودند، نیروهای حشد‌الشعبی حمله عناصر داعش در منطقه «الفارسیه» جرف النصر را دفع کرد‌ند.
این دومین حمله عناصر باقی‌مانده داعش در منطقه جرف النصر طی چند هفته اخیر است که از سوی نیروهای حشد‌الشعبی دفع می‌شود. شهر جرف الصخر در جریان آزاد‌سازی آن از دست گروه تروریستی داعش، به جرف النصر تغییر نام یافت.
این شهر در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر بغداد قرار دارد. بر اساس برخی گزارش‌ها، نظامیان آمریکایی عناصر داعش را در منطقه جرف‌النصر، هلی برن
کرده‌اند.
عملیات ارتش
مرحله دوم عملیات «ثأر الشهداء» (خونخواهی شهدا) که از هفته گذشته آغاز شده بود، دیروز به دست یگان مبارزه با تروریسم به فرماندهی «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده کل این یگان، کلید خورد.
این عملیات یک هفته پس از یورش تروریست‌های داعش به نیروهای لشگر سوم حشد‌الشعبی در منطقه «جزیرهًْ العیث»‌، شرق استان صلاح‌الدین، صورت گرفته است.
یورش مذکور ۲۳ شهید و مجروح از نیروهای حشد‌الشعبی بر جا گذاشته است. «یحیی رسول» سخنگوی نظامی نخست‌وزیر عراق، گفته است که انتقام از تروریست‌های داعش حتمی است.
عملیات یگان‌های مختلف ارتش و حشد‌الشعبی علیه داعش همچنان ادامه دارد.