kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
دولت نجات ملی یمن خبر داد

رژیم صهیونیستی در حال غارت ثروت یمن در جزایر سقطری

دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با پوشش امارات ثروت‌های مجمع الجزایر سقطری را به یغما می‌برد.




رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از متجاوزان در جنگ یمن محسوب می‌شود که به صورت پنهانی و غیر مستقیم به دنبال محقق کردن اهداف خود در این جنگ است. این رژیم با امارات در جنوب یمن و جزایر سقطری به دنبال ایجاد پایگاه نظامی و غارت منابه طبیعی یمن است. در همین ارتباط، یک وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که امارات درخصوص فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری در جنوب شرق یمن پنهان‌کاری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره، «زکریا الشامی» وزیر حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن طی نشستی با حضور شماری از مقامات حوزه حمل‌ونقل این کشور برای بررسی تجاوزهای خصمانه دولت امارات در مجمع الجزایر سقطری این اظهارات را بیان داشت. این نشست ضمن بررسی حملات به مرزهای فلات قاره جمهوری یمن و موضوع قرار گرفتن بلوک‌های اکتشاف نفت توسط سومالی در یمن، بر اهمیت حفظ مرزهای آن در برابر متجاوزان تاکید کرد.
الشامی گفت: «رژیم اسرائیل با پوشش امارات در مجمع الجزایر سقطری فعالیت می‌کند تا منابع طبیعی آنجا را به یغما ببرد و از موقعیت جغرافیایی سقطری یمن و ثروت‌های نفتی، درمانی و گردشگری و سایر دارایی‌های آن
استفاده کند.»
سقطری در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.