kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

وقتی اصلاح‌طلبان حمایت‌های خود از دولت را فراموش می‌کنند!



رئیس‌دفتر دولت اصلاحات ضمن فرافکنی نسبت به نقش جریان اصلاحات در پیروزی روحانی در انتخابات و عملکرد دولت او، مدعی شده است که اصلاح‌طلبان نباید به خاطر ‌اشتباهات روحانی مورد اعتراض قرار بگیرند!
دومین نشست «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور محمد علی ابطحی رئیس‌دفتر رئیس‌دولت اصلاحات، برگزار شد. ابطحی در این نشست در پاسخ به سؤالی درباره نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات 1400 گفت: وقتی که فضا در کشور وجود ندارد و همه نیروها حذف می‌شوند خب طبیعی است که حضور فعالانه نداشته باشیم، من فکر می‌کنم ما نهایتا در انتخابات ریاست‌جمهوری هم این شرایط مجلس یازدهم را تجربه کنیم با این روندی که این‌ها دارند پیش می‌روند که می‌گویند همه حکومت را در دست بگیریم. ما در انتخابات ریاست‌جمهوری هم در این شرایط تحریم نمی‌کنیم ولی می‌توانیم فعالانه شرکت کنیم.
ابطحی درباره این سؤال که فعالانه شرکت نکردن یعنی به چه شکل؟ تصریح کرد: به خاطر اینکه هیچ کدام از نیروهای ما مورد قبول قرار نگرفتند. ببینید ما چقدر مورد اعتراض هستیم که آقای روحانی دارد چنین و چنان می‌کند، چرا ما باید به خاطر‌اشتباهات آقای روحانی اینقدر مورد اعتراض باشیم؟ به خاطر اینکه چند نفر را تحریم می‌کنند بعد می‌گویند از بین این‌ها انتخاب کنید، خب از بین این‌ها انتخاب کردیم و نتیجه این شد، وگرنه درخصوص نمایندگان مجلس نیز، اگر ما می‌خواستیم فعالانه مثل مجلس ششم در انتخابات شرکت کنیم و یک جمعیتی بیاوریم در مجلس بگذاریم، باید کاندیدای تایید شده می‌داشتیم یا نه؟ افراد مورد تایید ما به ندرت به دو الی سه نفر در شهرستان‌ها می‌رسیدند.
رئیس‌دفتر رئیس‌دولت اصلاحات در پاسخ به این سؤال که شما می‌گویید در تهران مثلا دو سه نفر تایید شدند از کاندیدایی که مدنظرتان است؟ گفت: بله، مثلا ما یک آقای مجید انصاری داشتیم یک آقای فلان، من که به آقای مجید انصاری فقط رای دادم.
گفتنی است مدعیان اصلاحات با وجود اینکه عملکرد بسیار ضعیفی را در چند سال گذشته از خود نشان دادند و وضعیت موجود کشور برآیند راهبرد مدیریتی آنان در کشور هستند اما با وقاحت هرچه تمام‌تر از یک‌سو با مظلوم‌نمایی به شورای نگهبان حمله می‌کنند و از عدم تایید صلاحیت مدعیان اصلاحات سخن می‌گویند و از طرفی هنوز چند ماه مانده به انتخابات پیش از گروههای سیاسی دیگر صف کاندیداهای انتخاباتی چهره‌های این جریان تشکیل شده است و گزینه‌های مختلفی در رسانه‌های جریان اصلاحات به عنوان گزینه کاندیداتوری یاد می‌شود.
از سوی دیگر اصلاح‌طلبان که خود هم نقش موثری در پیروزی و تشکیل دولت روحانی داشتند و هم بخش مهمی از دولت را همچنان در اختیار دارند، منتقد عملکرد روحانی شده‌اند. آنها امیدوارند که بتوانند این بار از مسیر جدایی از روحانی، بدنه ریزش یافته خود را جمع‌ و جور کرده و خود را بازسازی کنند، امری که البته به این سادگی‌ها نیست. آیا مردم باور می‌کنند که اصلاح‌طلبان از دولت جدا شده‌اند و نقشی در ناکارآمدی‌های آن ندارند؟