kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

سرلشکر سلامی: بی‌نیازی از رفع تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد

فرمانده کل سپاه گفت: امام خمینی(ره) به‌عنوان نایب امام زمان (عج) یک رسالت الهی را آغاز کرد و آن‌هم در هم شکستن بت قدرت‌های بزرگ بود.



سردار سلامی فرمانده کل سپاه روز گذشته در رزمایش الی بیت‌المقدس دسته‌های رزمی پایگاه‌های بسیج طی سخنانی و با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: با آمدن امام (ره)، حق آمد و باطل رفت و این نظریه قرآنی تصویری عینی ارائه داد. امام با حرکت استثنایی و تاریخ‌ساز خود یکی از عظیم‌ترین رخدادهای جهان بشریت را رقم زد.
فرمانده سپاه افزود: پرچمی که امام (ره) برافراشته بود پرچم استقلال و حریت بود که پس از امام (ره) به رهبر انقلاب رسید. دشمنان در آرزوی این بودند که بعد از امام (ره) انقلاب نتواند ادامه حیات دهد. اما کار رهبر عزیزمان بسیار سخت و پیچیده بود زیرا انقلاب بزرگ‌تر شده بود و دشمن احساس خطر بیشتری می‌کرد. دشمنان با تمام ظرفیت خود به میدان آمدند اما آنچه اتفاق افتاد بسیار متفاوت با همه پیش‌بینی دنیای مدرن بود.
سردار سلامی عنوان کرد: ما نمی‌توانستیم الگویی عقب‌مانده از یک نظام برآمده از اسلام نشان بدهیم پس باید قوی می‌شدیم چون جز قوی شدن راهی برای بقا و ادامه حیات نداشتیم. می‌بایست به بازدارندگی می‌رسیدیم و برای دشمن تصوری خطرناک از قدرت این سرزمین می‌ساختیم و تمرکز دشمن را از ایران دور می‌کردیم. می‌بایست دشمن را تعقیب می‌کردیم اما رهبر بزرگ و پیشوای انقلابمان پس از امام (ره) با حکمت الهی کاری بزرگ انجام داد. رهبری باید ملت را برای یک مقاومت بزرگ آماده می‌کرد زیرا دشمن در همه جهات ظرفیت‌سازی کرده بود. این پیشوای عزیز در مرکزی‌ترین نقطه یک نبرد جهانی ایستاد و متوقف نشد. حتی برای یک‌لحظه در مقابل دشمن کرنش نکرد و سرچشمه روح مقاومت شد.
وی افزود: دشمن هرآنچه به‌عنوان تهدید سنتی و مدرن داشت را به میدان آورد اما حاصل آن این شد که هر آنچه انجام دادند به فرصت‌هایی برای گسترش انقلاب بدل شد. درحالی‌که تحریم بودیم انقلاب از مرزها می‌گذشت و پیشانی‌بند جهاد بر جبین جوانان مقاومت نقش بست در لبنان قدرتی بی‌نظیر ایجاد شد که راه را بر دشمنان خدا سد کرده است. در سوریه و عراق و یمن و فلسطین سنگ‌ها به موشک تبدیل شد. هنر رهبر انقلاب این بود که دشمنان را در فرسایش تدریجی قرار داد و هرکجا دشمن توطئه می‌کرد او فرصت می‌ساخت.
تحریم فرصتی برای قوی شدن بود
سردار سلامی ادامه داد: این توانمندی فقط در قدرت نظامی نبوده است بلکه در تمام ارکان و شئون علمی و فنی این کشور قدرت ساخته شد و ایران توانست در این محاصره سخت جهانی پیش برود. تحریم فرصتی برای قوی شدن بود. ملت ایران در باورهای خود نشکست و ایستاد. آیا این کار ساده‌ای است که یک ملت تنها بتواند در میان این همه قدرت سازمان‌یافته این‌چنین برای دشمن خطر تولید کند و برای ملت آرامش و پیشرفت؟
فرمانده سپاه اظهار داشت: می‌بینید کشوری که در تحریم جهانی است اصلاً سیمای یک کشور تحریمی را ندارد و ملتی که به‌تدریج در بلندای نظام بین‌الملل ایستاده و خواهند ایستاد. آنها ما را در فشار برای دستکاری امنیت داخلی و تهاجم سنگین رسانه‌ای قرار دادند اما به‌تدریج مجبور شدند قلمرو سیاسی خود را از دست بدهند و در حاشیه قرار بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: درود بر بسیجیان، ما دست‌های شما را می‌بوسیم و درود خدا بر شما آنگاه که به جنگ بیماری کرونا می‌روید. شما از جان این ملت دفاع می‌کنید و در سیل و زلزله اولین نفری هستید که در صحنه حاضر می‌شوید. شما را در خوزستان دیدم که در سختی بودید تا مردم آسیب نبینند. درود بر شما بسیجیان که مشعل‌های آزادی ملت ما در دستان شما است شما اصحاب و یاران امام خامنه‌ای هستید.
امروز بیش از همیشه
 انقلاب نیازمند بسیج است
فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز بیش از همیشه انقلاب نیازمند بسیج است. هرچه می‌توانید به مردم عزیز خدمت کنید. ما پیش‌مرگ این مردم هستیم. 42 سال از انقلابمان گذشته است و همچنان شما امید را به خانه‌ها می‌آورید و نور اطمینان به نظام را در قلب‌ها روشن می‌کنید.
هر عملی که برای خدمت به مردم انجام می‌دهید، یک جهاد بزرگ است. ما همه لوازم بزرگ بودن را داریم و یکی از آن‌ها هم دشمنی خطرناک و بزرگ است. ما چون برای غلبه بر دشمنان آرایش گرفته‌ایم همان‌طور قدرت سازی می‌کنیم.
بی‌نیازی از رفع تحریم
 بر رفع تحریم اولویت دارد
به گزارش تسنیم، سرلشکر سلامی مطرح کرد: شما عزیزان در پایگاه‌های بسیج، امروز پرچمدار این جهاد مقدس هستید و امروز به جایی رسیدیم که از برجام بی‌نیاز شدیم و بی‌نیازی از رفع تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد. تا وقتی این‌گونه هستیم شکست نمی‌خوریم و پیروزی سکه رایج ملت ایران است. دشمنان ما در رؤیاهای بزرگی بودند اما همه آن‌ها را فراموش کرده‌اند. امروز مراقب‌اند از ما شکست‌های سنگین‌تر نخورند. ما آموختیم دشمن در چارچوب سلطه عمل می‌کند و حتی وقتی در دایره دوستی او هستیم بازهم دشمنی می‌کند. نظام استکبار بر اساس جنگ و غارت شکل گرفته است و شما آرزوهای دشمن را خاموش کردید. مطمئن باشید با انسجام و وحدت به همه آرزوهایمان خواهیم رسید.