kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

«پس از طوفان»، اتفاقات بعد از ۲۲ بهمن را به تلویزیون آورد(اخبار ادبی و هنری)

مجموعه مستند «در برابر طوفان» سراغ اتفاقات پس از پیروزی انقلاب رفته است.


مجموعه مستند 12 قسمتی پس از طوفان از 11 بهمن‌ماه روی آنتن رفته است. شبکه سه سیما ساعت 20 و شبکه مستند ساعت 22 این مجموعه را پخش می‌کنند.
مهدی نقویان، کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با تسنیم، از ساخت مجموعه جدیدی با تمرکز بر تاریخ معاصر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تیم تحقیق و پژوهش ما به مدت 5 سال برای دوران پهلوی زمان گذاشت و تحقیقات کرد که نتیجه‌اش مجموعه‌های «در برابر طوفان» یک، دو و سه هر کدام 10 قسمت بود. از سال گذشته مجموعه جدیدی به نام «پس از طوفان» را آغاز کردیم که امسال روی آنتن می‌رود.
وی با‌ اشاره به سوژه این مجموعه مستند تلویزیونی گفت: در این مجموعه وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی را روایت کرده و به تصویر می‌کشیم. در اولین فصل از این مجموعه، از 22 بهمن سال 1357 آغاز کرده و تا پایان دولت موقت پیش می‌رویم. در این مدت، وقایع زیادی رخ داده است که تلاش کردیم همگی را در قالب 12 قسمت 50 دقیقه‌ای به تصویر بکشیم. خیلی از وقایعی که شنیده‌ایم را با تصاویر دیده نشده می‌بینیم و وقایعی که کمتر شنیده شده است را با جزئیات بیشتری مورد‌ اشاره قرار داده‌ایم.
کارگردان مستند «در برابر طوفان» در پاسخ به سؤالی درباره اینکه این روزها با وجود آشوب‌هایی در ایالات متحده، جای چه مستندهایی در تلویزیون خالی است، گفت: معتقدم مردم ما تشنه کسب اطلاعات هستند و دوست دارند درباره اتفاقات روز دنیا اطلاعات داشته باشند. این موضوع فقط هم مختص به یک گروه خاص نیست و عامه مردم نسبت به مسائل روز واکنش نشان می‌دهند. اگر برای این مسائل کار رسانه‌ای انجام دهیم برای مردم جذاب است. کما اینکه شبکه‌های معاند با تمرکز بر این موضوع، از خلأهایی که بعضاً وجود دارد استفاده کرده و مخاطب جذب کردند. البته آنان روایت‌های خودشان که برمبنای حقیقت نیست را بزک کرده و تحویل مخاطب می‌دهند. اگر این شبکه‌ها مخاطب جذب می‌کنند به این دلیل است که مخاطب دوست دارد اطلاعات کسب کند نه اینکه فلان شبکه چنین حرفی را می‌زند.