kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال



قرارداد ۵۵۵ میلیون یورویی بارسلونا با مسی
روزنامه ال موندو اسپانیا اعلام کرد آخرین تمدید قرارداد مهاجم بارسلونا ۵۵۵ میلیون یورو ارزش داشته است.
لیونل مسی ممکن است آخرین ماه‌هایش را به عنوان بازیکن بارسلونا سپری کند. قرارداد ستاره آرژانتینی در تابستان به پایان می‌رسد و خیلی از باشگاه‌ها حاضرند با کاپیتان آبی اناری‌ها قرارداد امضا کنند. در چنین شرایطی روزنامه ال موندو اسپانیا در صفحه اصلی خود در روز سی و یکم ژانویه فاش کرد که آخرین قرارداد مسی که در سال ۲۰۱۷ به امضا رسید ۵۵۵ میلیون یورو ارزش داشته است. این رقم نجومی بزرگترین قرارداد تاریخ دنیای ورزش به حساب می‌آید. این اطلاعات که در ۳۰ صفحه منتشر شده است نشان می‌دهد که باشگاه بارسلونا برای هر فصل ۱۳۸ میلیون یورو (ثابت و متغیر) به ستاره آرژانتینی داده است. پیش از این اعلام شده بود که دستمزد سالیانه مسی ۱۰۰ میلیون یورو است. نکته قابل توجه، پاداش‌هایی است که در زمان تمدید قرارداد مهاجم آرژانتینی لحاظ شده‌اند. کاپیتان بارسلونا تنها برای قبول تمدید قراردادش ۱۱۵ میلیون یورو و به خاطر وفاداری ۷۸ میلیون یورو کسب کرده است. به نوشته ال موندو، مسی تاکنون ۹۲ درصد این قرارداد را دریافت کرده است یعنی تاکنون به حساب ستاره آرژانتینی ۵۱۱ میلیون یورو واریز شده است. این رقم نجومی نشان می‌دهد که باشگاه بارسلونا برای حفظ ستاره‌اش متحمل چه هزینه‌ای شده است. باشگاه بارسلونا دیروز اعلام کرد از روزنامه ال موندو به خاطر انتشار جزئیات قرارداد مهاجم آرژانتینی شکایت می‌کند.
سعید آذری عذرخواهی کرد
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان بابت اتفاقات ورزشگاه اختصاصی این باشگاه در دیدار با تیم فوتبال پیکان عذرخواهی کرد. در دیدار روز شنبه تیم‌های فولاد و پیکان در ورزشگاه شهدای فولاد، تیم پیکان پیش از آغاز بازی مدعی شد که خط عرضی زمین بازی تغییر کرده است. این موضوع نیز به تایید ناظر بازی رسید و در نهایت زمین مجددا خط کشی شد. مربی پیکان هم که به شدت نسبت به این موضوع گله مند بود، در نشست خبری پس از بازی در واکنش به این قضیه، عنوان کرد: « وَمَکَروا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ». اتفاقاتی در این بازی افتاد که واقعا حتی به عنوان یک ایرانی خجالت می‌کشم که بگویم در کشورمان این اتفاق افتاد.»
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد نیز در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:»امروز اشتباهی در سیستم مدیریتی من اتفاق افتاد که موظفم به خاطر وقوع آن از تمامی کسانی که این اشتباه را مشاهده کردند عذرخواهی کنم به ویژه هواداران محترم فوتبال و بالاخص فولاد خوزستان و تیم رقیب.بنده بدون هیچ توجیهی اعلام می‌کنم که شجاعت عذرخواهی را دارم و امیدوارم من را عفو کنید. شاید باید در انجام وظیفه ام دقت بیشتری می‌کردم و اگر کسی هم در مجموعه بدون هماهنگی نهایی با من این اقدام را کرده است، مقصر من هستم.»