kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور از ابتدای اسفندماه

معاون اول رئیس جمهور، گفت: بر اساس تایید وزارت بهداشت پایان بهمن و نهایتاً اوایل اسفند فرآیند واکسیناسیون در کشور مطابق برنامه و به‌صورت شفاف و بدون تبعیض آغاز خواهد شد.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسحاق جهانگیری، افزود: مطمئن باشید دولت نسبت به واردات واکسن کرونا که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد اقدام خواهد کرد و با وجود محدودیت منابع ارزی، ارز مورد نیاز واردات واکسن مهیا شده است.
واکسن کرونای رازی درمقابل تغییرات این ویروس مقاوم است
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و ‌سرم‌سازی رازی گفت: واکسن کرونای موسسه رازی جهش‌های ویروس کرونا را پوشش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و ‌سرم‌سازی رازی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای متعلق به موسسه رازی، درباره اثر این واکسن بر روی جهش‌های ویروس کرونا گفت: بخشی از ویروس که به‌عنوان کاندید واکسن انتخاب شده جهش پیدا نمی‌کند و در بخش‌های دیگر نیز چنانچه جهش پیدا کند مشکلی پیش نخواهد آمد و آن را پوشش می‌دهد.
اسحاقی افزود: این واکسن پروتئین نوترکیب اسپایک ویروس کووید ۱۹ است و مطالعات آن از اسفند سال گذشته آغاز شد.
وی اضافه کرد: به محض دریافت مجوز، ثبت‌نام از داوطلبان در سایت موسسه آغاز خواهد شد، تیم کارآزمایی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین و کارآزمایی بالینی در بیمارستان رسول اکرم(ص) با راهبری این دانشگاه دو یا سه هفته آتی آغاز می‌شود.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و ‌سرم‌سازی رازی گفت: این کار دانش فنی ارزشمندی را به کشور در حوزه واکسن‌سازی اضافه کرد و بستری برای توسعه صنعت واکسن کشورمان شد.
وی افزود: طرح ساخت واکسن رازی کوو پارس به‌صورت مستقل و صرفا توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی انجام شده و امید است نتیجه بخش باشد.