kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد:

اجرای دو طرح عمرانی مشترک با عراق

معاون اول رئیس‌جمهورگفت: ما روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی با کشور عراق داریم و دو کار مهم با همکاری مشترک با عراق که به خوزستان مربوط می‌شود در نظر گرفته‌ایم.



اهواز- خبرنگارکیهان:

اسحاق جهانگیری در سفر به خوزستان در آیین افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان پروژه اول به لایروبی اروند مربوط می‌شود که بسیار حائز اهمیت است؛ ما باید شکوه گذشته را به بنادر آبادان و خرمشهر برگردانیم و شاهد یک تحول جدی در این منطقه باشیم.
جهانگیری اظهار داشت: خوشبختانه مقدمات کار به خوبی پیش رفته است و امیدوارم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: طرح دوم ساخت راه‌آهن شلمچه به بصره است که در صورت اجرا یکی از بزرگ‌ترین راه‌های ریلی دنیا می‌شود و مدیترانه را به چین وصل خواهد کرد و امیدوارم در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی شود. 
جهانگیری یادآور شد:  طرح آبرسانی غدیر در آبادان و خرمشهر در موعد مقرر انجام شد.
معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در بخش فاضلاب هم این کار به خوبی انجام شود و طبق توافق ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب آبادان و خرمشهر اختصاص یافته که در هفته‌های آینده مرحله نهایی این توافق محقق می‌شود.
جهانگیری عنوان کرد: تصفیه‌خانه هر دو شهر آبادان و خرمشهر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته اینکه با بارندگی در خوزستان مشکل پیدا می‌کنیم مسئله نگران‌کننده‌ای است و شهرداری‌ها با کمک وزارت نیرو در این زمینه کمک کنند که یک تعهد خوبی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ دولت طرح توسعه پالایشگاه آبادان است و از گذشته یکی از دغدغه‌ها این بود که پالایشگاه زیانده شده است.
جهانگیری ادامه داد: برای این طرح اعتبار بزرگ چند میلیاردی اختصاص پیدا کرد و عملیات اجرایی آن شروع شد البته برخی تصور می‌کنند در دوران تحریم اینگونه طرح‌ها متوقف شده است با این وجود طرح پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع آن تامین شده است و انشاالله این پالایشگاه به عنوان یک پالایشگاه مدرن به فعالیت خود ادامه خواهد داد و مایه رشد و توسعه منطقه خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: فرودگاه آبادان جزو قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است که این کار جزو نیازهای آن بود.
هیچ کمبودی
در زمینه تامین کالاهای اساسی نداریم
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.
 اسحاق جهانگیری دیروز شنبه در نخستین روز از سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از گمرک بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر امام یکی از مهم‌ترین بنادر فله‌ای و استراتژیک کشور است و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به این بندر وارد و در سطح کشور به‌خوبی توزیع می‌شود.
وی افزود: ملت ایران شاهد بودند که در جنگ اقتصادی ما به هیچ عنوان با کمبود کالای اساسی مواجه نشدیم اما تنها دغدغه مردم افزایش نرخ برخی از اقلام است.
معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: کالاهای اساسی در نقاط مختلف کشور بر اساس نیازهای مردم توزیع شده و در این زمینه هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.
وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی و روغن خام در انبارهای گمرکات بندر امام خمینی(ره) موجود است و در زمینه تامین روغن هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.
جهانگیری بیان کرد: همچنین کشتی‌های تجاری به‌صورت مستمر اقلام مورد نیاز کشور را از طریق این بندر وارد می‌کنند و توزیع اقلام نیز با شتاب مناسبی صورت می‌گیرد.
معاون اول رئیس‌جمهوری در این بازدید با تعدادی از کارگران بندر و رانندگان‌ ترانزیت گفت‌و‌گو و مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی آنها را بررسی کرد.