kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

اعلام دلیل عدم اعزام کشتی‌گیران به تورنمنت‌های بین‌المللی

نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی تاکید کرد که به این دلیل که کشتی‌گیران مدت‌ها از فضای مسابقه و اردو دور بودند، سرمربیان تیم ملی خواستند اعزام‌ها بعد از برپایی چند مرحله اردو باشد.

حمید سوریان در تازه‌ترین صحبت‌های خود درخصوص جلسه اخیر اعضای فنی فدراسیون در مورد برنامه تیم‌های پایه اظهار داشت: انتخابی و بولتن مسابقات ما کاملا مشخص است، باید ببینیم آیا امکان برگزاری مسابقه وجود دارد و اتحادیه جهانی چه مسابقاتی را می‌خواهد برگزار کند، همه چیز منوط به شرایط است.
دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک درباره تصمیمات اخیر کادرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص با کادرفنی تیم‌های ملی است، ما وظیفه مان حمایت و نظارت هست. مشخصا تصمیمی که گرفته شده، به این دلیل است که کشتی‌گیران مدت‌ها از فضای اردو و مسابقات رسمی دور بوده‌اند و نظر سرمربیان این بود که ابتدا چند مرحله اردو را پشت سر بگذاریم و سپس اعزام بین‌المللی داشته باشیم. کشتی فرنگی می‌خواهد با تیم کامل به اوکراین برود و آزاد هم یک تیم به اوکراین و یک تیم هم به ایتالیا می‌فرستد.
سوریان در خاتمه گفت: هدف از این اعزام‌ها و اردوها، کسب سهمیه المپیک و مسابقات قهرمانی آسیاست و پس از آن نیز بازی‌های المپیک که سال آینده آن را پیش رو داریم. این مسیری است که برای ما ترسیم شده و امیدواریم حضوری هر چه بهتر در اولین رقابت مهم پیش رو که گزینشی المپیک است، داشته باشیم.