kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

مرادی: از ارسال تست‌های دوپینگ وزنه‌برداران بی‌اطلاع هستم

رئیس‌فدراسیون وزنه برداری از ارسال تست‌های دوپینگ ورزشکاران این رشته به آزمایشگاه کلن آلمان ابراز بی‌اطلاعی کرد.

علی مرادی در جریان بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: اردوی تیم ملی بزرگسالان در اهواز در حال برگزاری است و برای مرحله آخر کسب سهمیه المپیک قهرمان آسیا آماده می‌شوند. برای حضور در مسابقات کلمبیا نیز که آن هم گزینشی المپیک است نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم. شرایط خدا را شکر خوب است اما تا ایده آل شدن فاصله داریم که البته زمان داریم.
او ادامه داد: ما به هیچ عنوان پول نقد نمی‌خواهیم چون ۱۰۰ درصد بودجه خود را گرفته ایم اما ورزشکاران ما از نبود تجهیزات رنج می‌برند. هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز ما بالغ بر ۵۰ هزار دلار می‌شود. سه سری ست بانوان هم به ما اهدا شد. حق عضویت برای سال ۲۰۲۱ هم اگر پرداخت نشود، دچار مشکل می‌شویم.
مرادی در مورد ارسال پاسخ تست‌های دوپینگ وزنه برداری گفت: برای آزمایشات ضد دوپینگ ابهاماتی وجود دارد و به روز بودن تست‌های کنترل دوپینگ مهم است. ما از اینکه نمونه‌ها ارسال شده یا خیر اطلاعاتی نداریم. ما ۳۰ نمونه تست دوپینگ گرفته‌ایم و به ما گفته‌اند به کلن ارسال شده و پاسخ همه منفی است. کلیدی‌ترین نکته این است که اگر مشکلی ایجاد شود المپیک را از دست می‌دهیم. مرادی همچنین گفت: ما به سرمربی نزدیک ۱۰ میلیون و مربی حدود ۵ میلیون حقوق می‌دهیم اما باید حق الزحمه‌ای که برای مربیان المپیکی‌ها پرداخت می‌کنید را به مربی ما پرداخت کنید. تاکنون یک مرحله آن پرداخت شده است.