kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
به ارزش 3 هزار میلیارد تومان

بزرگ‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان کلید خورد

بزرگ‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش سه هزار میلیارد تومان کلید خورد.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، دیروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری و سید پرویز فتاح، عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش سه هزار میلیارد تومان آغاز شد.
رئیس‌بنیاد مستضعفان در این مراسم گفت: امروز و در آستانه دهه مبارک فجر، پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان هم افتتاح شد و هم شروع به کار تعداد زیادی از این پروژه‌ها، اعلام شد که در مناطق 28 گانه هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سراسر کشور تعریف شده و بر اساس الگوی محرومیت‌زدایی قلعه گنج انجام می‌شود.
سیدپرویز فتاح ادامه داد: از نظر سرمایه‌گذاری، سه هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها تخصیص یافته که بیش از 500 میلیارد تومان آنها امروز افتتاح شد، بیش از هزار میلیارد تومان آنها در حال اقدام است و بیش از هزار میلیارد تومان آنها، امروز آغاز به کار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد مناطق هدف بنیاد مستضعفان در طرح آبادانی و پیشرفت کشور تا پایان سال 1400 اضافه می‌شود و ما در هر استان کشور، یک منطقه هدف برای این طرح خواهیم داشت و نکته حائز اهمیت آن است که در اقدامات محرومیت‌زدایی ما در این مناطق، رویکرد اصلی، ‌اشتغالزایی و توانمندسازی است.
رئیس ‌بنیاد مستضعفان با بیان اینکه عزم بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی جدی است یادآور شد: ما علاوه ‌بر محرومیت‌زدایی، از ابتدای شیوع کرونا نیز سعی کردیم تا با بخشش اجاره بهای املاک تجاری خود، حمایت‌های معیشتی، کمک به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مواردی از این دست، به اغلب اقشار آسیب‌پذیر کشور یاری‌رسانی کنیم.
رئیس ‌دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم، سلام رهبر انقلاب را به مسئولان بنیاد مستضعفان ابلاغ کرد.
حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این مایه برکت است که حکومت، دولت و نظام مقدس به فکر محرومیت‌زدایی است و ما اعتقاد داریم که اساس حکومت ما خدمت به محرومین است.
وی یادآور شد: باید این فاصله طبقاتی که بین یک اقلیت برخوردار و اکثریت محروم است با همت این عزیزان برطرف شود.
۲۱ هزار خانواده محروم
خانه‌دار می‌شوند
معاون بنیاد مستضعفان هم در این برنامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در عملیات‌های محرومیت‌زدایی بنیاد گفت: ما در همه این استان‌ها حتی یک کارمند هم نداریم و تمام ماموریت‌ها توسط گروه‌های جهادی و مردمی انجام می‌شود که خروجی آن افزایش سرمایه اجتماعی بنیاد مستضعفان در سطح کشور است.
محسن منصوری با ‌اشاره به جزئیاتی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت‌زدایی در این مناطق افزود: در این عملیات 638 میلیارد تومان در حوزه راه و زیرساخت، بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه مسکن و خانه‌سازی، 551 میلیارد تومان در حوزه آموزش و بهداشت و 278 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ورزشی و گردشگری اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: علاوه ‌بر این موارد نیز 269 میلیارد تومان برای ایجاد‌اشتغال در مناطق محروم و 216 میلیارد تومان نیز در بخش تخصیص کمک‌های معیشتی اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون بنیاد مستضعفان با ‌اشاره به تاثیرات تخصیص این سه هزار میلیارد تومان در مناطق محروم کشور گفت: با اجرایی شدن این پروژه محرومیت‌زدایی، بیش از 21 هزار خانه برای محرومین احداث خواهد شد؛ 51 مرکز سلامت ساخته و 82 مرکز تجهیز می‌شود؛ همچنین در حوزه آموزش نیز هزار و 867 کلاس درس در قالب 538 مدرسه احداث می‌شود و هزار و 260 کلاس درس نیز تجهیز خواهد شد.
منصوری ادامه داد: همچنین در این پروژه 548 کیلومتر راه در مناطق محروم احداث می‌شود و 184 زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در مناطق محروم کشور ساخته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر این موارد نیز 330 روستای محروم به آب آشامیدنی سالم متصل می‌شوند و اقدامات بزرگی در حوزه ‌اشتغال این مناطق انجام خواهد گرفت.
به گفته معاون بنیاد مستضعفان تا امروز 550 میلیارد تومان از این پروژه‌ها به صورت 100 درصد اجرا شده که امروز افتتاح می‌شود.
منصوری در پایان با ‌اشاره به اینکه این موارد تنها بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی است گفت: علاوه ‌بر این، بنیاد مستضعفان به‌دنبال راه‌اندازی نهضت قرض‌الحسنه در کشور است و تا امروز بیش از 600 میلیارد تومان قرض الحسنه به محرومان پرداخت شده و برای امسال ظرفیتی بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه در بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است.