kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
استاندار:

۴ پروژه بزرگ پتروشیمی ‌و پالایشگاهی در کرمانشاه اجرا می‌شود



 استاندار کرمانشاه به اجرای  چهار پروژه عظیم پتروشیمی ‌و پالایشگاه در استان‌ اشاره کرد و گفت: پروژه پالایشگاه آناهیتا پس از تعیین تکلیف، اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
هوشنگ بازوند افزود: همچنین شورای اقتصاد، طرح پتروشیمی ‌اسلام‌آباد غرب را تصویب کرد و به زودی این طرح وارد مراحل اجرایی می‌شود.
بازوند عنوان کرد: اجرای ۲ پروژه عظیم پتروشیمی‌و یک پالایشگاه گازی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد دلار در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب در مرحله نهایی شدن است که با جدیت پیگیر آن هستیم.
وی ‌تأکید کرد: با اجرای این چهار پروژه عظیم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت می‌گیرد و می‌تواند یک تحول عظیم در استان ایجاد کند.
استاندار کرمانشاه افزود: یک ستاد راهبردی برای پیگیری این پروژه‌ها تشکیل شده است که به شکل ویژه روند اجرایی آنها را دنبال می‌کند.
وی‌  گفت: نرخ بیکاری استان در فصل پاییز ۹۹ به کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر یعنی ۹.۴ درصد رسیده که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.
بازوند گفت: برخی استان‌ها که گرفتار سیل و کرونا شدند، همزمان نرخ بیکاری آنها هم افزایش یافت ولی نرخ بیکاری در کرمانشاه نه تنها افزایشی نداشت، بلکه کاهش هم داشت.