kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

حوادث شهرستانها



دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
اهواز - خبرنگار کیهان‌:
فرمانده انتظامی آبادان گفت: فردی که از طریق صندوق وام خانگی در یکی از شهرستان‌های خوزستان شش میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود در آبادان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسین زلقی‌، گفت: خانمی به هویت «ن‌. م» پس از تاسیس یک صندوق محلی و جمع‌آوری پول از مراجعان خود به بهانه پرداخت وام خانگی، پس از کلاهبرداری میلیاردی در آبادان متواری شده بود که ماموران پلیس آگاهی آبادان مخفیگاه فرد متواری را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
وی افزود: پس از اعتراف این کلاهبردار به بزه انتسابی از طریق دستگاه قضا به شهرستان محل وقوع جرم منتقل شد تا شاکیان وی پیگیر مطالبات خود باشند.

احتکار 645 میلیاردی لوازم یدکی خودرو در اصفهان
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 5 انبار متعلق به یک شرکت خصوصی که انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی به ارزش 645 میلیارد ریال در آنها احتکار شده بود، خبر داد.
محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: ماموران با انجام  اقدامات هوشمندانه از احتکار قطعات  لوازم یدکی توسط یکی از شرکت‌های خصوصی مطلع و بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضایی به همراه بازرسان و کارشناسان اداره صنعت، معدن وتجارت استان به محل اعزام و از 5 انبار متعلق به این شرکت که در آن لوازم یدکی خودرو نگهداری می‌شد، بازدید کردند.
وی گفت: در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته از سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص شد آمار کالاهای موجود در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و طی ماه های اخیر هم هیچ نوع خروجی از این انبارها صورت نگرفته است که با استناد به اطلاعات و مستندات به دست آمده محرز شدن جرم احتکار کالا توسط شرکت مزبور برای ماموران محرز شد.
هاشمی‌فر با بیان اینکه ارزش محتویات داخل انبارها توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال تخمین زده شده است از پلمب انبارها و ساختمان شرکت مذکور با حکم مقام قضایی خبر داد و گفت: مالک اصلی این شرکت دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

منزل مسکونی در مشهد براثر انفجار فرو ریخت
سرپرست منطقه سوم عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: یک منزل مسکونی در حومه مشهد در پی وقوع انفجار ناشی از نشت گاز فرو ریخت.
سرآتشیار علی‌محمد کاظمی‌،  افزود: این حادثه در روستای برزش آباد حومه مشهد رخ داد و در پی آن آتش‌نشانان از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: شدت انفجار به حدی بود که واحد مسکونی به صورت کامل ویران شد و دو نفر در زیر خروارها خاک ناشی از ریزش آوار گرفتار شدند.
کاظمی گفت: آتش‌نشانان دو مرد ۱۸ و ۲۴ ساله را از زیر آوار خارج کرده و برای سیر مراحل درمان و انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین های اورژانس حاضر در محل دادند.
وی افزود: علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش‌نشانی مشهد در حال بررسی است اما طبق بررسی‌های اولیه، نشت گاز مایع و انفجار سیلندر در این منزل منجر به وقوع انفجار
شده است.

۳۶۱ تن نهاده دامی قاچاق در اردبیل کشف شد
فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف بیش از ۳۶۱ تن نهاده دامی قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل خبر داد.
سرتیپ هوشنگ حسینی‌، ‌گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل موفق به شناسایی چهار شرکت متخلف شدند.
وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی ماموران مشخص شد مسئولان این شرکت‌ها از تحویل نهاده‌های دامی یارانه‌ای به مرغداران و دامداران خودداری و با هدف دستیابی به سود بیشتر قصد فروش آن در بازار آزاد را دارند.
وی اظهارکرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از فعالیت مجرمانه مسئولان این شرکت‌ها و پس از هماهنگی قضایی و به همراه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان به محل مورد نظر اعزام و پس از بازرسی‌های به عمل آمده از انبارهای این چهار شرکت ۳۶۱ تن نهاده دامی از نوع جو و ذرت که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، کشف کردند.
وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی کشف شده پس از هماهنگی‌های لازم تحویل مرغداران و دامداران شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش این نهاده‌های دامی قاچاق و احتکار شده را هفت میلیارد و ۲۴۷ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال اعلام کردند.
وی بیان کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای بررسی و سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شد.

امحاء  1/2 تن مواد مخدر در قزوین
فرمانده انتظامی استان قزوین از امحاء یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر غیر دارویی در قزوین خبر داد.
سرتیپ «علی ابراهیمی» با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته است، بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: نظارت خانواده‌ها بر انتخاب دوست، رفت و آمد فرزندان، توجه به تغییرات در شخصیت اجتماعی فرزندان، توجه به نیازهای مادی و به‌خصوص نیازهای معنوی آنها، یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد و معضل مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه در راستای کشف مواد مخدر چهار هزار و ۱۶۴ قاچاقچی در سطح استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح‌های مختلف پلیسی و همچنین اقدامات گسترده‌ای از سوی یگان‌های مختلف انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر به اجرا گذاشته شده است که لازم است در راستای پیشگیری از این معضل، سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه نیز اقدامات گسترده‌ای انجام دهند.

کشف ۴۰ ماینر غیرمجاز
توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) البرز
40 دستگاه ماینر به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال توسط پاسداران گمنان امام زمان(عج) در شهرستان ساوجبلاغ کشف شد.
به دنبال کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک واحد صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پاسداران گمنام امام زمان(عج) در ناحیه ساوجبلاغ قرار گرفت.
پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از محل، ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش چهارمیلیارد و 800 میلیون ریال کشف و ضبط و مسئول این واحد صنعتی برای پاسخگویی و سیر مراحل قانونی فراخوانده شد.