kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

تشدید تحرکات داعش در شرق سوریه از انفجار انتحاری تا درگیری مسلحانه

در پی افزایش تحرکات تکفیری‌های داعش در شرق سوریه، یک انتحاری وابسته به این گروه تروریستی دست به انفجار انتحاری زد و جان سه نفر را گرفت. 14 تروریست وابسته به داعش نیز در عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه، به هلاکت رسیدند.



تروریست‌های داعش با حمایت آمریکا، بار دیگر حملات تروریستی خود را در مناطق شرق سوریه افزایش دادند. قبل از این، نظامیان اشغالگر آمریکایی شمار زیادی از عناصر خطرناک داعش را از زندانه‌های استان «حسکه»، آزاد کرده و به پایگاه آموزشی خود، موسوم به «التنف»، برده‌اند. کارشناسان نیز با زیر نظرگرفتن این تحرکات، اعلام کرده بودند که آمریکا در حال احیاء داعش و افزایش حملات تروریستی خونین در سوریه و عراق است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز یک تروریست در شهر «تل ابیض»‌، شمال «رقه»، دست به عملیات انتحاری زد. بر اثر انفجار این بمب، سه شهروند سوری کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند. هر چند هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، ولی تکفیری‌ها معمولا دست به حملات انتحاری می‌زنند.
هلاکت 13 داعشی
به گزارش تسنیم، در عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه در مثلث حلب - حماه - رقه، 13 تروریست وابسته به داعش کشته شدند. در این عملیات، جنگنده‌های روسی بیش از 95 سورتی پروازی علیه مواضع داعش انجام دادند.
یک منبع سوری اعلام کرد: ارتش سوریه به همراه متحدانش، دست به عملیات گسترده‌ای در بیابان‌های استان «دیرالزور»، علیه بازمانده‌های داعش زدند. در این عملیات که با پشتیبانی هوایی روسیه انجام شد، جنگنده‌های روسی مواضع داعش را به‌شدت بمباران کردند.
پیش از این، تکفیری‌ها پس از خروج از پایگاه آمریکایی التنف، در جاده دیرالزور به تدمر، سه نظامی ارتش سوریه را کشتند و 10 نظامی دیگر را زخمی کردند.