kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و‌ تربیت کودک» تصویب شد

در هشتصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور، پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی، اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و ‌تربیت کودک» به تصویب اعضا رسید.


حجت‌‌الاسلام روحانی عصر دیروز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با‌ اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از 16 سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سال‌ها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.
رئیس‌جمهور یکی از مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تأکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.
روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
در هشتصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور، همچنین پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی، اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و ‌تربیت کودک» به تصویب اعضا رسید.
 بر اساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و ‌تربیت کودک، از آغاز 4 سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش‌دبستانی پیش‌بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه‌ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.
انتخاب آقایان دکتر محمدرضا مخبر دزفولی و دکتر عبدالله جاسبی به‌عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت دانشگاه آزاد و همچنین اضافه شدن رئیس بنیاد ملی نخبگان به جمع اعضای شورای راهبردی استعدادهای درخشان به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.