kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
معاون سازمان راهداری:

مشکلی در تأمین لاستیک سنگین تا پایان سال نداریم

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موجودی لاستیک سنگین را ۲۷۰ هزار حلقه برشمرد و گفت: تا پایان سال مشکل خاصی در حوزه تأمین لاستیک ناوگان سنگین نداریم.





به گزارش خبرگزاری فارس، داریوش امانی در جمع خبرنگاران درباره توزیع لاستیک ناوگان کامیونی و اتوبوسی اظهار داشت: طبق قانون از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی به لاستیک اختصاص نیافت و ارز نیمایی برای واردات لاستیک در نظر گرفته شد. لاستیکی که توزیع می‌شود از محل باقیمانده همان ارز ۴۲۰۰ تومانی است که توسط سامانه سازمان راهداری توزیع می‌شود.
وی موجودی لاستیک ناوگان سنگین در سامانه سازمان راهداری را در حال حاضر ۲۷۰ هزار حلقه اعلام کرد و افزود: مقرر شد از این به بعد وزارت صمت از طریق سامانه خود توزیع لاستیک را بر اساس حواله‌ای که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صادر می‌کند، انجام دهد. ما هم در سازمان راهداری بر اساس میزان پیمایش، کارت هوشمند و فعالیت ناوگان، حواله را صادر می‌کنیم.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه وزارت صمت قول داده است هیچ‌گونه کمبودی در حوزه لاستیک نداشته باشیم، ادامه داد: با توجه به تخصیص‌های ارزی که صورت گرفته است، تا پایان سال مشکل خاصی در حوزه تأمین لاستیک ناوگان سنگین نداریم.
امانی اضافه کرد: البته در فرآیند توزیع مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، وارد شده‌اند و با تخلفات این حوزه برخورد می‌کنند.
وی با توجه به برنامه نوسازی ناوگان سواری کرایه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ با ورود سه هزار دستگاه سواری کرایه نو به ناوگان، متوسط سن ناوگان سواری کرایه به کمتر از ۱۰ سال کاهش می‌یابد اما برنامه‌ریزی ما برای ناوگان سواری کرایه این است که متوسط سن ناوگان به هفت سال کاهش یابد و روی این عدد بماند. تحقق اهداف برنامه‌های ما به توان خودروسازان داخلی بستگی دارد.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: تعداد تاکسی‌های برون‌شهری کشور در زمان حاضر 28 هزار دستگاه است که از این تعداد حدود 17 هزار دستگاه تاکسی در سن فرسودگی است.