kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

۷۶۵ تن نهاده دامی قاچاق در اردبیل کشف شد



فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۷۶۵ تن نهاده دامی قاچاق به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل خبر داد.
سرتیپ هوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل موفق به شناسایی سه شرکت متخلف شدند. وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی ماموران مشخص شد مسئولان این شرکت‌ها از تحویل نهاده‌های دامی یارانه‌ای به مرغداران و دامداران خودداری و با هدف دستیابی به سود بیشتر قصد فروش آن در بازار آزاد را دارند.
وی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از فعالیت مجرمانه مسئولان این شرکت‌ها و پس از هماهنگی قضایی و به همراه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان به محل موردنظر اعزام و پس از بازرسی‌های به عمل آمده از انبارهای این سه شرکت ۷۶۵ تن نهاده دامی از نوع جو و کنجاله سویا که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه نهاده‌های دامی کشف شده پس از هماهنگی‌های لازم تحویل مرغداران و دامداران شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش این نهاده‌های دامی قاچاق و احتکار شده را ۱۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال اعلام کردند.
سردار حسینی بیان کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای بررسی و سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شد.